DU ER TAPER SOM IKKE FIKK BARN FØR 30

Categories Finne den rette, Livet som det er

 

For noen uker siden snakket jeg med en mann på datingapp og han fortalte meg at han mener at alle som ikke fikk barn før fylte 30 er tapere. Dette var altså sterkt sagt, så her er mine tanker.

Selv fikk jeg barn tidlig, mens jeg var student og hadde ingenting på stell. Jeg må si at dette er noe jeg ikke anbefaler så veldig og om dattera mi skulle velge dette nå så skulle jeg så klart støtte henne, men ikke anbefale.

Når man ikke har fast bosted, ingen økonomisk trygghet og selv er i utvikling, er det ganske krevende å ha barn samtidig. Pluss er det at man er ung og har mye energi og kan klare utfordringer.

Når man er eldre, opp mot 30 så har man ting mer på stell og det passer bedre å få barn. Spesielt nå i dagens samfunn når politikerne gjør alt for å gjøre livet med folk surt. Da er det enda viktigere å ha det økonomiske på stell. Jeg anbefaler ingen å vente med barn, men forstår at mange ikke tar dette steget.

Dette er bare en av årsakene, men det finnes også noe så banalt at man ikke truffet den rette til å ha barn med. Hva skal man gjøre da? Skal man hoppe på den første og beste?

Så nei, jeg synes ikke at de som ikke fikk barn før 30 er tapere.

Hva er deres mening om dette?

 

Klem fra meg,

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.