HVORFOR MÅ ALLE VÆRE A-MENNESKER?

Categories Hverdagen

lenalykke

 

Da har jeg klart å komme gjennom halve dagen. Status for i dag klokka 16 er følgende:

 

  • jeg kjørte hele veien til Stavanger kl.6:45 og oppdaget massivt kø, men bestisen som jeg plukket opp i Sandnes sa at det er ingen kø og at kl.08:00 blir det stillestående fra Sandnes til Stavanger
  • jeg konkluderte at jeg bør forlate huset helst 06:30 hver dag for å slippe den verste køen
  • jeg vet ikke hvordan jeg vil klare å leve som A-menneske, siden jeg har aldri vært A-menneske i mitt liv, og de jobbene jeg hadde tidlig var så tunge at jeg blei syke
  • hvorfor tvinges absolutt alle å være A-mennesker?

 

 

frokost
vi hadde koselig frokost på Clarion

 

 

frokost

 

frokost

 

frokost

 

frokost

 

frokost

 

frokost

 

For en stund siden traff jeg ei hyggelig dame på Instagram som fortalte meg interessant teori: vi har ikke vært A-mennesker opprinnelig, ikke alle av oss. Siden vi var huleboere hadde vi forskjellige oppgaver slik at stamsamfunnet kunne fungere. Noen stod opp tidlig og gikk på jakt, mens noen sov lenger siden de passet på “huset” (les hula) på natta, de laget mat og stelte i huset, passet på. Noen våknet senere og gikk og plukket bær, disse folka er roligere og liker rolige aktiviteter, de er nøye med ting. Jeg tror gjerne på denne teorien, og jeg er sikker på at jeg var en som passet på huset. Jeg elsker å være hjemme, stelle, passe på og slippe å gå ut i den farlige verden.

Det er bare trist at fra nå av skal jeg leve som A-menneske. Gruer meg faktisk. Jeg leste også at B-mennesker som ble tvunget til å være A-mennesker levde kortere ca 5 år gjennomsnittlig sammenlignet med dem som hadde sin opprinnelige døgnrytme.

 

Hva med deg? Hvilken type menneske er du ?

 

signature lena

5 kommentarer

5 thoughts on “HVORFOR MÅ ALLE VÆRE A-MENNESKER?

  1. Stor fantastisk A 🤣.

    Er nok kipt å bo/ jobbe ved eller i en stor by, hvis man er B-menneske. For da må man ta hensyn til rush-trafikken og kø kjøring. Noe som gjør at man må stå ekstra tidlig opp. Løsningen er å flytte nærmere jobben, eller finne en annen jobb nærmere der man bor. Dette er desverre ikke så enkelt.
    Lykke til med ny jobb 😊.
    Liker genseren til vennen din, på bildet 🤣.

    1. Jeg bor foreløpig ikke i selve Stavanger , men på Jæren i området . Jeg trives kjempegodt på Jæren og har mye glede av naturen her. Men min datter mistrives kraftig. I 7 år hadde jeg jobb 3min å gå fra huset mitt. Men denne jobben gjorde meg syk. Nå fikk jeg jobb i sentrum av Stavanger. Min datter må bli ferdig på skole så denne ordningen er kun frem til sommeren. Hun søkte vgs i Stavanger og vi skal flytte. Da blir det tog på meg. Endelig. Jeg hater å kjøre selv

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.