10 JULEFILMER MED JULESTEMNING GARANTI

Categories Hverdagen
jul
Dersom du fortsatt sliter med julestemning, så her er mine forslag. Filmer som gir deg garantert julestemning, og kanskje får deg til å tenke litt om.
Her er min liste:
 Family Man (2000)
– Home alone (1990)
– Grinch (2000)
– Frozen (2013)
– Last Christmas (2019)
– Nightmare before Christmas (1993)
– Bridget Jones Diary (2001)
– Love Actually (2003)
– Home Alone -2 (1992)
– Tre nøtter til Askepott (1973)
jul
Hvilke julefilmer er DIN favoritt?
signature lena
9 kommentarer

9 thoughts on “10 JULEFILMER MED JULESTEMNING GARANTI

    1. Skjebnenes Ironi er Nyttårsfilm. Russere er ikke så opptatt av jula, men Nyttårsfeiring er stort. Imponert at du kjenner til Skjebnenes Ironi. Det må jeg blogge om

      1. Mh! Stemmer det. Eller 7. januar er jul, men nyttår er nyttår. Men ja, stemmer, han er full på nyttårsaften og havner derfor feil.
        Når jeg sier fra en annen tid så er det fordi de leiligheter de hadde da… ja. Mhm. Det folk klager over er at, “de var jo så like over alt, så kjedelige”. Det folk ikke klaget over var at alle hadde et hjem, et sted å bo, noe som var deres…
        Fin film, ja. Jeg skjønner russisk, sånn noenlunde, altså, men det er verre når det gjelder å prate. Som med de fleste. Det samme var det for deg når du lærte deg norsk. En skjønner en del, og så setter en nye ord i sammenheng med både tonefall og de ord en kan fra før.
        Men ja, mange gode russiske filmer å se.
        For øvrig, litt trist at russisk ikke har, til forskjell fra Norge, noen dialekter. Eller, de har jo forskjellige aksenter. Men der er ingen forskjellige dialekter. Et så stort land… Hmh.

        1. jeg synes det er perfekt at russisk ikke har dialekter. Men du kan lett høre om person er fra Moskva, eller sør-Russland ellernord-Russland

  1. Jeg har lyst å se Tre nøtter til Askepott, jeg vet ikke om jeg har sett den, hahaha.. av de på listen din så må vel Nightmare before Christmas være favoritten, men jeg har egentlig ikke noen julefavoritt. Kan fint se Natural Born Killers jeg 🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.