10 RÅD JEG VILLE GI TIL MEG SELV SOM 17-ÅRING

Categories Livet som det er

lenalykke

Jeg har gått lenge og tenkt på å lage dette innlegget. Hva skulle jeg si til meg selv som 17-åring nå, som jeg er nesten dobbelt så voksen med alt erfaring dette innebærer. Her har jeg laget en liste over hvilke råd jeg skulle gitt til meg selv som 17-åring.
Dette vil gå over:
alt som virker så overveldende nå vil gå over, alt du er usikker om vil gå over, generelt alt i livet går over, kanskje bortsett fra sorg og kjærlighet
Du vil klare dette:
selv om dette virker umulig, selv om det koster deg mye, selv om du ikke vet om du klarer dette nå så skal du se- du klarer dette, så ikke gi opp
Følg hjertet, alltid:
selv om alle rundt deg vil si at det er tull og galskap, og du bør tenke med hodet, allikevel følg hjertet fordi at det er bare hjertet som vet hva er virkelig best for deg
Ikke gi opp drømmer:
drømmer som legges i skuffa kan risikere å forbli der, så ikke legg dem der, prøv å gå etter dem og oppnå dem
Du fortjener å bli elsket:
selv om du selv tenker annerledes, selv om du tror at du er ikke bra nok, du er det, du fortjener å bli elsket så dropp folk som viser  og sier til deg noe annet
lenalykke
Ta vare på helsa:
selv om det virker nå at du blir 20 for alltid, selv om du er i toppform, ta vare på helsa, det er noe du skal ha livet ut
Det er ikke din feil:
nei, det er ikke din feil at folk var stygge mot deg, det er ikke din feil at han gjorde det han gjorde, det er ikke din feil at det finnes slemme folk i verden, når du blir såret så det er kun feil av en som såret deg
Det er helt greit å droppe:
dårlig forhold, falsk vennskap, dårlig film, feil studie, bedriten jobb, fordi at tiden din er dyrebar og du trenger ikke å bruke den på hva som helst 
Ikke stress:
du har nok tid, og alt som du drømmer om og har planlagt, det kommer du til å få til, jeg lover, så ikke stress så mye
Livet er kort
selv om det kanskje virker kjempelangt og det virker også at du blir ung for evig, men slik er det ikke, sørg derfor for å leve hver dag slik at du kan huske alle disse dagene, lev livet og ikke vent til etterpå
 
 
Hva skulle DU rådet til en yngre utgave av deg selv?
signature lena
4 kommentarer

4 thoughts on “10 RÅD JEG VILLE GI TIL MEG SELV SOM 17-ÅRING

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.