5 INSTAGRAM VENNLIGE STEDER I KRISTIANSAND (for en rask tur på et par timer)

Categories Reiser og opplevelser

 

 

På onsdagen var vi på roadtrip til Kristiansand. Der var vi i noen timer, men fikk se veldig mye og hadde flere aktiviteter.

Så her er mine tips til Instagram vennlige steder til deg som skal kjøre innom Kristiansand en svipptur.

 

 

Lillemarkens Butikker

Dette er et fint område med mange små koselige butikker, gågate og flere kule restauranter og kafe. Bare gå gjennom Lillemarkens kjøpesenter og du havner midt i denne gata. Markensgate.

Der kan man shoppe også, det er veldig mange fine små butikker. Jeg kjøpte en søt kaffekopp og gode hjemmelagde sjokoladetrøfler.

 

 

 

 

Donut Palace

Dette donuts stedet ligger rett ved siden av togstasjon. Den har veldig fin interiør, masse rosa, gode donuts og milkshakes. Jeg likte stedet veldig godt og det er perfekt for slabberas med venninne og knipsing av gode fine bilder.

 

 

 

 

Tivoli på Tresse

Tresse er et stort park rett ved siden av havna. Der står det tivoli nå i sommer, og vi tok fine bilder ved parisehjulet. Man kan også ta parisehjulet, men prisen er stiv og jeg har høydeskrekk så vi stod over.

 

 

Torget

Det er så fint sted, med gammel kirke, fontener og gode restauranter. Her kan man ta fine bilder og spise eller drikke noe godt samtidig. Vi hadde bare noen minutter der, men rakk ganske mye: tok bilder og filmet video. Kvadraturen der har mange butikker hvor man kan shoppe og også ta bilder.

 

 

 

Posebyen

Dette er gamlebyen i Kristiansand, veldig lik Gamlebyen i Stavanger. Ønsker man fine romantiske bilder, er dette området midt i blinken. Vi rakk ikke å vandre der, men fikk kikke litt.

 

Har jeg noen følgere fra Kristiansand?

Funfact: jeg søkte jobb der i 2009, men fikk ikke, ellers kunne jeg bodd der nå.

Veldig fin vakker by som jeg vil gjerne besøke flere ganger.

 

signature lena

 

4 kommentarer

4 thoughts on “5 INSTAGRAM VENNLIGE STEDER I KRISTIANSAND (for en rask tur på et par timer)

  1. Så mange fine steder. Så ut som en by verdt å besøke 😀 Og WOW, Donut sjapp! I’m in love! Så stilig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.