5 TING JEG RESPEKTERER NORDMENN FOR

Categories Livet som det er

 

Det er mange ting her i Norge som fascinerer meg og som gjør at jeg respekterer norske folk. Her tenkte jeg å lage min liste og skrive om ting som er annerledes her på positiv måte:

Tålmodighet

Norske folk er veldig tålmodige og rolige. Jeg som er veldig emosjonell person ser ofte opp til norske folk. Ikke alltid tålmodighet er bra i alt, men det er virkelig kjempefint egenskap!

I mitt hjemland er det ikke så vanlig å være tålmodige og rolige mot hverandre, man viser sine følelser tydelig og klart, så for meg er det ganske nytt og noe jeg ikke klarer å bli vant til, men det er veldig positivt med rolig stemning i kommunikasjon med hverandre.

 

Forkjærlighet for natur

Norske folk elsker natur og bryr seg mye om natur. Dette er veldig flott synes jeg. I mitt hjemland er det ikke så vanlig, så det er veldig koselig å se at det er så utbredt her i landet. Jeg synes det er veldig bra å vise respekt og kjærlighet for natur.

 

Gode fedre

Det som imponerer meg stadig her i landet er norske fedre. Norske menn setter barna sine først i de fleste tilfeller, og det er ikke så vanlig i mitt hjemland. Ja, min pappa er verdens beste pappa, men det er ikke så utbredt i hjemlandet mitt at fedre prioriterer barna så mye, som det er her. Det er en av de grunnene til at jeg ikke dater menn med barn, fordi jeg vet veldig godt at hans barn vil alltid komme først. Samtidig kunne jeg tenkt meg å få barn med norsk mann, nemlig grunnet disse kvalitetene.

 

Sunn livsstil

Norske folk liker å gå turer, trene, sykle og svømme. Mange unge nordmenn er veldig opptatte av sunn mat, og det er få her i landet som har skadelige uvaner, slik som røyking.  Dette er noe jeg har stor respekt for.  Jeg kan ikke sykle selv og det er ikke noe som læres obligatorisk i russiske skole. Jeg mener det er veldig positivt at man får slik mulighet til fysisk utvikling her i landet. Det er noe man trenger hele livet senere, og noe jeg respekterer virkelig her.

 

Kjærlighet for eget land

Det er av og til irriterende, men allikevel fortjener respekt. Norske folk mener at Norge er verdens beste land, de elsker landet sitt og snakker oftest kun utelukkende positivt om sitt eget land. Det er dessverre ikke slik for hjemlandet mitt. Jeg synes ikke det er greit at det finnes så mange russiske folk som plutselig begynte å skamme seg over sitt land. Man kan godt skamme seg over politikerne og politikk, men å elske landet sitt er veldig positivt. Jeg som sagt er overbevist om at folk som ikke elsker sitt eget land kan ikke være glad i noen andre land heller.

Så her fortjener nordmenn mye skryt fra meg.

Her var min liste, kommenter gjerne. Fin om du nevner flere ting som nordmenn fortjener respekt for.

 

Klem fra meg,

signature lena

 

6 kommentarer

6 thoughts on “5 TING JEG RESPEKTERER NORDMENN FOR

  1. Nordmenn liker å høre positive ting om seg selv, så det var en hyggelig liste:) Takk! Jeg liker russere fordi de tar kunst, utsmykking og kultur på alvor, og har så utrolig mange dyktige kunstnere og utøvere på alle felt. Og kvinnene er elegante og flinke til å ta vare på seg selv!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.