3 TING PÅ NORSKE KONTOR JEG BLIR ALDRI VANT TIL (selv om jeg prøver i flere år)

Categories Hverdagen

Incolise

 

Det er veldig koselig å jobbe på kontor. Det har jeg alltid ønsket meg, og det er flere ting jeg synes er veldig koselige ved å jobbe på kontor. Uansett er det flere ting jeg aldri klarte å bli vant til. Aldri si aldri da.

mye kaffe og småprat

Jeg er veldig sjokkert fortsatt over hvor mye kaffe nordmenn drikker. Jeg har prøvd å venne meg til dette, men får alltid høy puls og besvimer nesten. Så jeg sipper litervis med te og skiller meg ut så klart. Det er også vanlig å småsnakke med kollegaer om alt og ingenting. Jeg er ganske dårlig på dette. Jeg mister tråden og ikke føler for å utlevere meg selv mye, ellers kan jeg ikke finne tema å snakke om.

hyppige møter

Jeg blir aldri vant til så hyppige møter som det er vanlig på norske kontorer. Flere av mine utenlandske venner forteller om dette. I mitt hjemland er det ikke vanlig å diskutere ting og lage så mange planer, men dette må være positivt, siden god planlegging er halvparten av suksess.

 

matpakker

Som utenlandsk blir jeg nok aldri vant til brødskiver i matpakker, men det er meget vanlig her og er en del av norsk kontorkultur. Jeg liker godt kantine og varme lunsjer, siden det er viktig når man jobber mange timer på kontor.

 

Hva synes du er fordeler og ulemper med kontorarbeid?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “3 TING PÅ NORSKE KONTOR JEG BLIR ALDRI VANT TIL (selv om jeg prøver i flere år)

  1. Jeg synes det er slitsomt å sitte flere i samme kontor. Vanskelig å konsentrere seg. Men hyggelig med kolleger da 🙂 Ingen problemer med matpakke 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.