5 TING SOM DREPER JULEFØLELSE

Categories Livet som det er

 

Jeg har gått og tenkt på å lage denne artikkelen i flere uker nå, så nå er den her. Jeg er person med lite julefølelse, men den oppstår hos meg som regel også hvert år. Det er bare å utvikle den, så føles det veldig godt.

 

Så her laget jeg en liste over ting som dreper julefølelse og hvordan man kan unngå dem:

 

Stress

Stress kan ødelegge hva som helst, men mest påvirker stress julefølelsen. Når man tenker på alt man skal rekke og fikse, og gjerne med tanke på tidsfrist. Så stress er her nr1 på min liste. Jeg mener at det er utrolig mye stress og press med tanke på jula her i Norge, så ikke rart jeg sliter med julefølelsen hvert år.

Høye forventninger

Dette er knyttet til stress og det ene avler det andre. Jeg har forventningene minimale til meg selv og andre denne jula. Dette anbefaler jeg på det varmeste. Jula kommer uansett og stemningen betyr mye mer enn at alt skal være perfekt.

Mas og Kjøpepress

Når man opplever at det presses og mases om pynting og feiring. Når det hele tiden kommer spørsmål om juletre og pepperkaker, da dreper det julefølelsen. På samme måte som evig reklame og mas om kjøp til jula.

Sammenligning

Det å sammenligne seg med andre, hvorvidt de pynter til jul, feirer jul, reiser eller ikke, om de har kjæreste, familie, barn osv. Dette dreper julefølelse og man egentlig føler seg kjipt. Unngå å sammenligne deg selv med andre.

Fokus på det man mangler

Dette henger tett sammen med sammenligning. Fokuserer man på det man ikke har fremfor det man allerede har, blir livet surt generelt, men spesielt i jula er det lett å glemme alt man har. Så dette anbefales heller å fokusere på.

 

Har du flere ting å tilføye her på lista?

 

signature lena

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.