INGEN LESER BLOGGEN DIN

Categories Blogg

 

I går fikk jeg denne kommentaren. Igjen.
Jeg faktisk mistet tellingen på hvor mange ganger har jeg fått denne kommentaren. Den var ikke godt ment, den var ment for å såre meg. Som et stikk til meg i en diskusjon som ikke gjald blogging.

Jeg forstår meg ikke på slike kommentarer. Noen mener at jeg bør gjøre bloggen om til privat. Noen mener jeg bør legge ned fordi jeg legger for mye tid i noe som ikke gir meg avkastning. Noen mener at jeg burde endre strategi for å “lykkes”.

Noen kommentarer er ikke godt ment, noen er godt ment, ut i fra omsorgen for meg. Stakkars henne som skriver og skriver, noe ingen gidder å lese. Så her vil jeg fortelle dere noe:

Bokstavelig talt i dag fikk jeg skikkelig kompliment fra norsk person om at jeg snakker så bra norsk, og skriver så utrolig bra.

 

Tror dere dette kom av seg selv? Dette kom av daglig skriving og øving her på bloggen.

Hver dag, hver bidige dag skriver jeg norsk.

Dere som leser min blogg lenge ser sikkert min progresjon og siste to år gikk jeg over til selvbetjening. Ingen leser over mine artikler, slik som bestisen gjorde før. Jeg er fullstendig klar over at jeg fortsatt skriver med en del feil, men jeg fortsetter å skrive så det blir bedre og bedre. Helt til jeg skriver helt perfekt. Det er utrolig bra trening.

Denne bloggen ga meg også mange nye bekjentskap og refleksjoner som jeg skulle aldri tatt før med meg selv. Så om så “ingen” leste meg skulle jeg allikevel ha mer utbytte av å blogge enn av å sitte i sofa og se på serier om kveldene.

Men jeg har faktisk mine lesere og de gjør livet lysere og får meg til å vokse og endre meg selv.

For noen år siden traff jeg ei dame som spurte meg om jeg var “denne blogger” og da jeg svarte “ja” takket hun meg for artikkelen min som jeg skrev. Denne artikkelen hjalp henne masse i en vanskelig situasjon. Sånne episoder gir meg motivasjon og betyr utrolig mye.

Du som leser dette og ønsker å gi opp fordi “ingen” leser deg, kjøper dine varer osv, vit at det viktigste er å fortsette å gå veien. Det er greit å skifte retningen, men den som går vinner allerede. Den som forblir stille kommer ingen vei.

Takk for meg og takk til deg som leste ferdig.

Klem fra meg,

signature lena

18 kommentarer

18 thoughts on “INGEN LESER BLOGGEN DIN

  1. Haha.. dumme naut som mener at mer enn 200 personer er ingen. Er jo minst 4 stappfulle busser det som leser bloggen din både i tekst og ikke minst de elegante bilder.
    Når det gjelder språket ditt er jeg mektig imponert. 😉

  2. Det er godt du ikke bryr deg om de slemme kommentarene, men skriver fordi det gir deg glede og mye annet. Du skriver et godt norsk, og jeg som er helnorsk skriver mange feil. Tror vi er mange som skriver fordi det gir oss noe, skrive og kommunisere. Og jeg for min del, føler jeg har lært masse her inne. Stå på med bloggen din <3

  3. Ja, sånne kommentarer må man nesten bare blåse i. Det er koselig å blogge. Jeg har selv funnet ut at jeg er en “mikroinfluenser”, spiller en viktig rolle for noen få. Helt greit det. Stå på, du er både flink og fin ❤️

  4. Det er bare å stå på videre 🙂 Jeg leser også bloggen din skal du vite 🙂 Og jeg tenker ikke over at du IKKE er norsk, for å si det slik. Det kommer jo frem bare når du nevner selv at du ikke er norsk. lag deg gode dager nå inn i adventstiden og frem mot jul 🙂

  5. Det en må huske på ved slike kommentarer er at de som VIRKELIG mener ditt og datt, går ALDRI ut med det! – Det være seg om det går på utseendet, innhold, or whatever.
    – Når det er sagt, er det dags for det artige ved dette her;
    For i det de åpner denne ‘døren’, the gloves are off, for å si det sånn..
    Altså.. Greia er å se helt objektivt på dette her; Hva er det de egentlig sier, for så å vri det til å treffe de istedet..
    Her sier de altså at det er en blogg som (underforstått) er så dårlig at ingen gidder å lese den. – Og om en da ser på denne uttalelsen fra et ‘flue-på-veggen’ -perspektiv, så blir det da tålig patetisk å være den som ikke bare åpenbart leser (-siden de kan si hvorvidt den er bra eller dårlig, mener jeg), men på TOPPEN av det hele har gått til det skritt å sette seg inn i besøkstallene til dette angivelige makkverket!..
    – Skjønner!?? 😉

      1. Det har ingen hensikt å tenke på dette som en type menneskelig adferd man kan venne seg til som om det var noe tilnærmet en fremmed kultur eller noe. For min del, ser jeg de snarere som kuriositeter hvis adferd er fullstendig ‘off the charge’, og derav interessante på en artig måte å observere. For å si det rett ut, noe som er best forklart som en typ 21st century circus-freaks *hehe*

  6. jeg leser bloggen din 🙂 fordi den er koselig, og norsken din er fin selv om der er noen feil innimellom, den er lett å forstå og det er jo det viktigste. lurt å øve! fortsatt god adventstid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.