BÅDE SÅRT OG DEILIG

Categories Livet som det er

september høst

 

Det er september. For meg assosieres denne måneden med 1. september først og fremst.  Her i Norge er denne dagen ikke noe spesiell, men i hjemlandet er det en stor dag. Det er første skoledag. Jeg har aldri vært så nostalgisk som nå, kanskje fordi at jeg har ikke vært hjemme hos mor og far på lenge, eller fordi at jeg blir eldre og mimrer oftere.

Jeg husker kjempegodt min aller 1. september da jeg skulle starte på 1. trinn. Besta kjøpte masse roser i forskjellige farger som svømmet i badekar hjemme hele natten. På morgenen gikk jeg på skole i skoleuniform og to store hvite sløyfer i håret. Jeg ga blomstene til rektoren på skolen.

 

lenalykke
lille meg 🙂

 

 

 

lenalykke
førskolejente med mamma og pappa

 

 

Utrolig hvor fort tiden går. Nå er min egen datter snart ferdig på skole. Jeg husker som i går hennes første skoledag. September er også litt triste måned siden det er bursdager til mamma og besta i september. Mamma har jeg ikke sett i snart fem år, og besta er ikke har blant oss lenger.

 

Disse minnene er både sårt og deilig for meg. Håper september blir fin og solfyll.

 

Har dere noen spesielle minner knyttet til september?

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “BÅDE SÅRT OG DEILIG

  1. For et koselig og nostalgisk innlegg 🥰 Jeg elsker september, og selv om jeg ikke kan dra frem én spesifikk hendelse, har jeg enormt mange minner knyttet til denne måneden 😊

  2. Så søt 🤩. Flotte bilder! skjønner godt at det er litt sårt å tenke på de “hjemme”❤️

  3. De der store hårsløyfene på småjentene, må være veldig typisk Russland.

    Jeg har ingen spesielle september minner, men september er min favoritt måned. Frisk luft, fine farger i naturen og fortsatt mulighet for sol og varme, slik vi har hatt her hos oss de siste dagene. Nesten for varmt i solveggen i går.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.