BESTISEN MIN

Categories Blogg
bestisen
Takk for støtte denne 17.mai som var egentlig veldig tøff

 

 

Nylig fikk jeg inrømmelse fra flere av mine lesere at de savnet veldig min bestevenn på blogg og instagram. Det er koselig å vite at dere jenter følger med og at dere liker Reidar. I det siste har jeg reflektert masse rundt det jeg har i livet fremfor å fokusere på det jeg ikke har. Så oppdaget jeg til min store glede at jeg har masse flotte folk i livet mitt. Utrolig mange. En av dem er Reidar. Derfor skriver jeg i dag et lite brev til han. Jeg håper han blir positivt overrasket.

 

” Bestisen min, det er snart tre år siden vi satt på en restaurant i Sandnes hvor vi avtalte å møttes etter jeg plaget deg intenst med mine bil-problemer etter vi kom i prat på en gruppa på Facebook. Jeg kom litt seint til avtalt sted (som vanlig) og var noe stresset da jeg kom ut av bil. Så der var du. Du stod der i en dress (noe som er ikke typisk deg), høy og mørk og så veldig alvorlig ut. Jeg ble litt redd for at du var kanskje sur på med siden jeg var forsinket. Men du kom bort til meg og spurte enkelt “Kan jeg få en klem?” Da ble stemningen lettet og vi gikk inn for å spise.

Der og da spurte jeg deg om å ta et bilde av meg med mobilen min. Du tok bildet uten å diskutere, noe som var veldig uvanlig for meg, siden de fleste menn ikke liker å bli mast om bilder. Etter middagen spurte du om vi kunne gått en tur og prate. Utrolig nok følte jeg at det ble lett og enkelt å snakke med deg. Vi gikk en god og lang tur og pratet om alt mellom himmel og jord.

Dagen etter ringte du meg og sa at du kjøpte kamera og vet hva din nye hobby er. Siden har du vært min fotograf og du blir bedre og bedre nå som profesjonell, og gjett om jeg er stolt av deg.

Mange turer var vi på og mange gøye ting har vi gjort sammen. Du var der i tykt og tynt som en ekte venn skal være. Vi hadde kun to store krangler på disse årene, og vi ble venner igjen sammen dag. Vi har tatt opp det temaet som mange av leserne mine lurer på for lenge siden, om vi noen gang kan bli noe mer enn venner. Så ble vi enige at vi trives best som bestevenner. Og gjett om vennskap kan være sterkere enn kjærlighet av og til. 

Idag vil jeg takke deg for alt. For at du er min bestevenn. Bestisen min. For at du er en jeg kan ringe om natta til. For at du kommer til meg om jeg trenger hjelp. For at du passer på meg. For at du fant så god tone med Irina og hun liker deg så godt. For alle dine støttende ord, hjelp, gode minner og momenter når jeg følte meg fullstendig lykkelig og trygg. Det betyr masse. For våre samtaler og turer og aktiviteter, alt vi var med på. For din fine familie som inkluderte meg og Irina fra dag en. For at du er en MANN med stor M , som min venninne sier. 

Jeg er utrolig heldig som har deg. Håper jeg klarer å gi deg hvertfall en del tilbake av det du gir til meg og barnet mitt. Du er alltid i mine bønn og tanker, og du er en del av livet mitt, noe jeg håper kommer til å være uansett om en av oss blir gift en dag, selv om det blir mindre kontakt, noe som er naturlig.

Takknemlig og glad…”

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “BESTISEN MIN

  1. …og noen ganger trenger man ikke gå så langt for å finne ut at det er dette som er den store kjærligheten ♥️

  2. Så flott brev, og ingen tvil om at du verdsetter din bestis. Dere ser ut som et pent par, men av og til er det nok best å kun være venner, for at vennskapet skal bevares ♥

  3. Disse fine ordene fortjener han. Ingen kan ga for mange venner og jeg tror Reidar virkelig har vært en veldig god venn for deg, og vært både til nytte og glede.

    Klem til dere begge ❤

  4. Det kommer tydelig frem at dere to har et unikt god vennskap med noe veldig veldig verdifullt, fint og viktig ilag og at dere er flinke til å ivareta dette. Jeg sier ikke at du skal gifte deg med din beste venn for dere vet selv hva som er og ikke er riktig for akkurat dere, så for all del ikke misforstå meg. Jeg bare støtter deg fullt og helt på din egen beskrivelse og dine egne premisser, fullt og helt. Vennskap har sin egen verdi, og deres vennskap er verdifullt og selvsagt unikt bra akkurat sånn som det er.
    Og alt det flotte du beskriver i vennskapet som er mellom dere er også noe av det aller viktigste av det som bør være på plass i et godt ekteskap, for en god ektemann bør samtidig være en bestevenn han også. Og en vakker dag vil dere begge to kanskje finne de vesentligste egenskapene og et dypt ekte vennskap inkludert hos en person som det også føles helt riktig å gifte seg, være familie og dele resten av livet sitt med, uten at det nødvendigvis behøver å gjøre deres vennskap mindre verdifullt av den grunn. Ønsker deg som alltid alt det beste, nu og forever, både med vennskap, helse, familie, fremtidsdrømmer, kjærlighet og absolutt alt godt her i denne verden. Klem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.