BLOGG.NO: fra strippeklubb til strikkeklubb 

Categories Blogg
mat
Den siste uken har det skjedd mye på blogg.no. Blant annet det at unge bloggere stakk av og flyttet til Instagram. Jeg skjønner dette godt siden Instagram er veldig populær plattform for tiden hvor man kan tjene penger lett, enkelt og effektivt. Men jeg personlig liker blogg.no og er superfornøyd med plattformen som jeg blogger fra.
Det som jeg ser nå gjør meg trist. Først da jeg så at det ble mange bloggere på 40+ så ble jeg veldig glad fordi at jeg også nærmer meg denne kategorien og det var godt å se at bloggerlivet er ikke over som 35+.
Men slik som det ser ut nå konkluderte jeg for tidlig og for raskt. Det jeg misliker ved alderen 40+ er at man blir gørrkjedelig som regel. Også kritisk og småsur. Dette er ikke noe jeg vil assosiere meg med, og det er noe jeg er utrolig redd for å bli. Derfor skremte tallet 40 meg utrolig mye. Jeg elsker 30-årene og mener fortsatt at det er den beste alderen, men hallo, jeg vil gjerne leve videre og gjøre mitt 40-tiår det beste av de beste!
Dog jeg ønsker ikke å være ei kjerring som sitter og strikker, eller sladrer og driver med skittkasting. Det er det som skjer for tiden på bloggen. Trist syn. Det virker som om blogg.no var først en strippeklubb for unge Paradise deltakere, og nå er strikkeklubb for sladrekjerringer midt i livet.
Her er noen bloggere jeg liker å lese og som er voksne, men samtidig ungdommelige:
Gry som alltid har reflekterte og spennende innlegg
Frodith som er kreativ lærer og minner meg om Pippi
Jeg liker også å lese Eva som er jordnær og snill

Er det flere kule voksne bloggere eller bloggere i 30-årene som dere kan anbefale? Ingen strikkeoppskrifter og sladder pliz! 

signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on “BLOGG.NO: fra strippeklubb til strikkeklubb 

  1. Så koselig å bli nevnt hos deg Lena, som en av de du leser 🙂 Liker Pippi-sammenlikningen 😀 Jeg føler meg lite som en kjerring, og liker like lite som deg all “kranglingen” som skjer rundt om kring. Jeg liker å KOSE meg med bloggingen jeg 🙂 Jeg leser noen blogger i gruppen 40+, og noen blogger som er skrevet av folk i 20 -årene. Det viktigste er at folk skriver godt og fengende, uansett alder, og at jeg føler jeg blir litt kjent med bloggeren bak tastaturet 🙂 Ha en fin kveld <3

  2. Haha:) du får sagt det! Jeg tror blogg.no burde beholdt det gamle oppsettet der det var et større mangfold og heller mulig å søke i blogger etter kategorier som alder, tema og sted. Det er noe med dagens opplegg som ikke funker, tror jeg…

  3. jeg mistet kontakten med flesteparten av dem jeg fulgte og dem som fulgte meg med overgangen til den nye plattformen, så det føles ikke lenger like koselig og sosialt. det var stort sett småbloggere.

    Den ene, Kristins hverdagsblogg, flyttet over til wordpress.com
    Er over 30-årene, og har ikke skrevet så mye i det siste (bare strikket …), men jeg liker bloggen hennes. Den andre er annelinsta. Er kun på vlog på youtube nå, men bloggen fins fremdeles. Er i 20-årene og bor på dine kanter. Den tredje er Vestfrøken og den fjerde småbarnsforeldre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.