Jeg er så sliten av dobbeltmoral blant bloggere

Categories Blogg
livet
Foto: RÅ Foto
Det er bare å være ærlig- denne uken gikk det helt ræva med tanke på blogging og tall. Jeg falt skikkelig på blogglista og var utrolig umotivert på grunn av sykdommen forrige fredag. Det går virkelig i bølger og daler med blogging nå for tiden, selv om jeg har klare planer og skriver flere artikler på forhånd. Uansett tar det på når man er ikke særlig i form.
En ting til som gjør meg sur og trist er at jeg stadig observerer bloggere som skifter mening, livsstil og sine tanker. Childfree blir hønemammaer, de som ikke spiser kjøtt begynner å bruke pelskåper, først sier man at man skal aldri eksponere barna sine og det er fy fy, men så legger ut alt om barnet sitt etter man ble mor da.
Dette gjør meg forvirret og trist. Forrige uke ble jeg også kontaktet av en avis med spørsmål om mitt blogginnlegg kunne publiseres i debatt. Jeg takket først ja, men etterpå leste jeg utdraget og ble mildt sagt forskrekket. Jeg virket jo ganske bastant og aggressiv i mine utsagn på bloggen. Jeg kjente meg ikke igjen! I livet er jeg ganske pysete og forsiktig person, mens på bloggen er jeg tøffere enn toget. Begynner Tastaturheksa ta over og bli mitt alter ego?
Alt jeg ønsker jo er å bruke bloggen min som en slags terapi og være ekte og genuin, Men kanskje det er ikke mulig? Slike tanker sitter jeg med nå, så det blir kanskje litt roligere for meg i sosiale media i noen uker fremover også.
Blir dere lei dere av blogging og sosiale media periodevis?
XOXO Tastaturheks

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg er så sliten av dobbeltmoral blant bloggere

  1. Jeg leser ikke så mange blogger langt oppe på lista..men har fått med meg litt “dobbeltmoral”hos enkelte..og er ikke innlegg ekte skinner det igjennom syns jeg.. Syns du har en bra skrivestil med fine og varierte temaer..og mange tøffe bilder 🙂 Dumt når man fremstilles annerledes i en “artikkel”enn det som en kjenner seg igjen i.. I perioder blir jeg lei av blogg og andre sosiale medier..og lei av meg sjøl også..siden jeg bruker meg selv mye i innlegg..hehe.. Ønsker deg en fin morgendag <3

  2. Ja, litt lei blir jeg av og til. Da kan det hende at jeg bare legger ut litt bilder etc på egen blogg. Ikke så mye energi i egne innlegg. Men så får jeg plutselig en idè igjen, som gjør at jeg får et lite puff igjen. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.