BØR JEG SKAMME MEG?

Categories Hverdagen

Lenalykke

 

Litt dagens refleksjoner her på kvelden:

Hvorfor i huleste er det fortsatt skambelagt å være blogger/jobbe med sosiale media?

 

Nylig har min medblogger lansert eget kurs som ble godkjent av NAV og som man kan søke om å ta. Da blir man influenser. Det kalles slik “influenser kurs”.

Dette skapte sterke reaksjoner blant politikere: influenser er ingen yrke, bare tull, og ingen burde omskolere/utdanne seg til å være det.

 

Jeg personlig blogger i flere år, og jeg gjør det ved siden av fulltidsjobb. Om jeg skulle ønske at jeg fikk mer tid å blogge? Ja, så gjerne. Jeg synes det å jobbe med sosiale media er gøy. Det er flere ting som stopper meg fra å omskolere meg og ta heller dette valget: det at det er tidskrevende, at man skal satse og det blir økonomisk usikkert i begynnelsen.

Også en ting til: at det er så dårlig omdømme og nærmest tabu om å være blogger

 

Uansett situasjon, i alle diskusjoner, når jeg blir kjent med folk. Altså alltid. Dette kommer frem: “åh du er en blogger du!”. Noe som setter meg i samme rad med yrker som jeg ikke ønsker å nevne her. Nylig ble jeg skjelt ut i en diskusjon på Facebook hvor vedkommende påpekte at jeg er en blogger, så da bør jeg være støkkdum (jeg som sitter her med to master og en bachelor, utdannelsen som vedkommende kan bare drømme om) og jeg bør jobbe på OnlyFans.

Jeg er faktisk meget stolt over at jeg en blogger som folk leser. Meg, som ikke har norsk som morsmål en gang.

Hvorfor bør jeg skamme meg? Når er det nok?

Din mening?

6 kommentarer

6 thoughts on “BØR JEG SKAMME MEG?

  1. Man skal vel ikke skamme seg for å dele en blogg? Noen balanserer kanskje hårfint på grensen av hva som er allmenn akseptert, men det er ikke du, så ingen grunn til skam i hele tatt.

  2. Haha.. jeg møter også slike kommentarer noen ganger, hvorfor skamme seg, man blir ikke dummere av å lese/skrive 😜

  3. Hvis en skammer seg over noe så er det fordi en er opptatt av hva andre synes og mener. Når en ikke lenger er det så eier en heller ikke skam i kroppen. Det er visst nok negativt, uten at jeg helt forstår hvorfor. Å være respektløs er negativt, synes jeg, en er jo ikke det bare fordi en ikke eier skam.

    1. Skam er verste følelse i verden som er utelukkende destruktiv. Jeg må si ærlig at jeg bryr meg veldig lite om hva andre syns om meg. Det er sykt befriende. Men jeg bryr meg f eks om hva mine lesere mener om min stil, kvalitet på mine skriblerier osv

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.