DET BLE MYE TØFFERE Å VÆRE MAMMA

Categories Mammalivet
Mor og datter
Jeg går rundt her og forbereder meg mentalt for å bli mamma for andre gang. Jeg leser om nye trender og hva som kreves for å være mor. Jeg må bare si at mye har endret seg siden 2007 da jeg ble mamma for første gang. Og det er ikke i positiv retning rett og slett!
Altså det er mye bedre med medisinsk hjelp og fokus på psykisk helse hos mor, ja, men presset fra samfunnet er enormt! Jeg aner ikke hvordan nybakte mødre gjør det i dag!
Alt skal være så dyrt og fint og økologisk og gjerne tungvint. Det er ikke bra nok med glassmat (jeg er enig der og vil gjerne lage babymat selv, men det ble mye mer press) eller med vanlige klær fra finn.  Alt skal være økologisk. hjemmestrikket, merkeklær osv. 
Nei, jeg er gjerne med på dette, men ja, dette blir ikke så easy peasy som det var i 2007. Er det bare meg som er litt gammeldags og synes det ble mye vanskeligere å være “god” mamma. Eller det ble bedre og jeg burde passe til trendene?
Deres mening mammaer?
signatur

 

2 kommentarer

2 thoughts on “DET BLE MYE TØFFERE Å VÆRE MAMMA

  1. Jeg synes ikke du er en god mamma. Du er alt for opptatt av menn, reise ferie alene med elskeren, ikke Prioritere datteren sin.

    1. Hvilken ferie har jeg reist på kjære deg? Jeg reiser ikke i år. Alle andre ferier er Irina med. Hvor ellers hun skal være? Jeg har henne 100%. Så har jeg ingen elsker heller. Mye vodka er ikke sunt. Slutt med det asap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.