DET ER IKKE MITT ANSVAR

Categories Livet som det er

 

God lørdag

I går snakket jeg med ei dame som sa ting til meg som jeg ikke likte (ærlig talt). I det jeg nevnte at jeg synes dette var ikke fint sagt, svarte henne at det er ikke hennes ansvar hvordan jeg forstår det hun sier. Hun mente det ikke slik.

 

Jeg tenker at det er fint, men samtidig er det virkelig ikke mitt ansvar når jeg sier noe som kan såre andre, og de forstår det slik?

Jeg mener at det er fortsatt mitt ansvar. Jeg mener at jeg må da si unnskyld og oppklare hva jeg egentlig mente. Fordi at det er ikke bare andre sitt ansvar å forstå meg rett, men også mitt eget ansvar å formidle riktig.

 

Slike ting skaper konflikter, tenker jeg. Om begge samtalepartnere var ydmyke og åpne for beste kommunikasjon, skulle ikke misforståelser skape grunn for konflikter.

Hva tenker dere?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “DET ER IKKE MITT ANSVAR

  1. Det er alltid viktig å få oppklart misforståelser, så det ikke gror seg fast som irritasjon, frustrasjon, hat og det som verre er. Kommunikasjon er viktig.

  2. Kommunikasjon er vanskelig uansett, så her må man samarbeids er nå min mening. Man må spørre, finne ut, være ærlig, si hva intensjonen er hvis andre oppfatter noe annet osv. Samtale er noe man gjør sammen, så her må begge gi og ta, så jeg er enig med deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.