DETTE ER BASISPLAGG

Categories Smart Garderobe

 

Her vil jeg fortelle om basisplagg. Det er plagg som er veldig viktige for smart garderobe og derfor skal jeg fortelle litt om dette.

Her er kjennetegn på basisplagg:

  • rette linjer
  • minimalt med detaljer
  • tidløs design
  • passer til alle, uansett alder, kroppsfasong og stil

Basisplagg er som  base, som buljong i suppa, som kakebunn i kaker. Du lager garderobe med dem, så tilføyer du “krydder”, dvs andre plagg som gjør antrekk mer “spicy”.

Mange fashion bloggere bruker kun basisplagg i garderobe, og skaper elegante og veldig stilige antrekk.

I min smarte garderobe ønsker jeg 90/20 sammensetning, hvor 90% vil være basisplagg. Du kan umulig ta feil med basisplagg, så ønsker du å være “safe” velg kun basisplagg og lek heller med farger. Ønsker du å se ekstra moteriktig ut, velg moderne moteriktige plagg (jeg kommer til å fortelle mer om dem også), og bytt dem oftere.

Mitt mål er å ikke bytte klær på mange år og ha “safe” stil hvor alt passer sammen. Derfor går jeg for basisplagg.

På dette bildet hele antrekket er satt sammen av basisplagg:

rett hvitt kåpe fra HM

vide dongeri fra HM

basissko fra Bianco

basis strikket genser fra HM

Disse plaggene kan jeg bruke også om fem år, og fortsatt se stilig og elegant ut. Dette er styrke ved å velge basis. For å slippe å ha et kjedelig antrekk, leker jeg litt med farger og bruker freshe vårfarger på genser, som matcher med dongeri.

Hvor mange prosent med basisplagg inneholder din graderobe?

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.