DETTE FUNGERER!

Categories Blogg, Livet som det er

 

I dag sendte jeg en artikkel til min venninne. I denne artikkelen var det noe jeg visste fra før av, men det var godt å få bekreftelse på dette.

Det ble gjennomført slags eksperiment når ei dame sluttet å klage på sin ektemann i løpet av noen måneder. Hun sluttet å si at han ikke hjelper hjemme og bare er lat og andre negative ting. Istedenfor begynte hun å snakke positivt om han og rose han for alt han gjør hjemme.

Etter disse månedene endret mannen seg og begynte å  hjelpe til hjemme.  Det skjedde store endringer og han begynte å oppføre seg slik som damen beskrev han.

Dette er noe jeg vet funker. Jeg opplevde dette selv i mitt ekteskap. Min tidligere ektemann roset meg hele tiden for at jeg var så flink å lage mat og bake kaker, men jeg gjorde dette ikke og jeg hadde ikke interesse for dette, og det var noe jeg mislikte. Istedenfor å snakke negativt og presse meg, snakket han hele tiden meg frem på dette. Han fortalte til alle venner at jeg er veldig flink å lage mat (selv om mesteparten av maten hjemme var det han laget selv eller vi spiste det jeg klarte å lage). Etter en stund fikk jeg faktisk interesse for matlaging og se, i dag har jeg til å med eget avsnitt på bloggen med matlaging og mine egne oppskrifter.

Fremsnakk gjør underverker!

 

Har dere opplevd dette i livet?

 

signature lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.