DETTE GJØR MEG FRYKTELIG TRIST

Categories Livet som det er

lenalykke solastrand

 

 

For noen dager siden leste jeg på Instagram at eks kjæresten til en “kjendis” stå frem med at hun hadde det ikke fint i dette forholdet. Hun valgte å advare andre kvinner om at fyren er narsiss og skisserte alt han gjorde mot henne. Det er flere folk her i Stavanger som bekrefter det hun sier.

 

Dette var i mine øyne tøft gjort. Det krever mot å stå fremme slik, risikere masse skittkasting og reaksjoner.

 

Men det er en ting som gjør meg fryktelig trist oppi det hele: dobbeltmoralen. Som vanlig i det norske samfunnet så rår dobbeltmoralen. Alle husker omfattende Jonny Depp saken hvor Jonny fikk massiv støtte som en mann, men i denne saken fikk ikke eks kjæresten så mye støtte som hun egentlig burde få. Mannen er ikke ekskludert fra “Skal vi danse” og produsentene opplyste bare om brudd uten å nevne at mannen driver med psykisk vold mot sine kjærester (da det er flere kvinner som stod frem nå).

Det er helt forferdelig å være sammen med person med narsisstisk forstyrrelse. Min søster var gift med en og han gjorde henne nesten suicidal, ødela henne psykisk så mye at hun brukte flere år på å bli seg selv igjen. Så i mine øyne er det helt legitimt å advare andre kvinner. Men hvorfor klarer ikke vi kvinner å stå samlet og støtte hverandre, heie på hverandre og beskytte og advare hverandre. Uten skittkasting og med støtte som menn gir til hverandre.

 

Hva tenker dere om sånt? Er det greit å advare andre damer dersom kjæresten er farlig å være sammen med?

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “DETTE GJØR MEG FRYKTELIG TRIST

        1. Det er ikke sladder. Det er sannheten dama gikk ut med. Du er klassisk eksempel på ei kvinne som jeg beskriver i mitt innlegg. Sånne kvinner gjør meg veldig trist. Jeg er glad jeg ikke har ei eneste slik venninne. Ingen oppegående person vil forsvare psykisk vold

  1. Utrulig trist å høre om søstra di 😥.

    Er såklart greit å si ifra. Men hvorfor må alt gjøres på sosiale media.

    Hvorfor ikke heller si det direkte til den nye kjæresten.
    Er jo nesten blitt slutt på å prate personlig til hverandre, hvis man er uenige om noe. Folk legger heller uenighetene ut på sosiale medier. Det er ikke bra.

    Husk på at en god kjæreste får frem det beste i deg 😊. En dårlig kjæreste kan få frem det verste i deg 🥺.

    Det må alltid være to personer, for å starte en krangel, husk det 🤔

    1. Hun bruker sin stemme og advarer andre. På saklig og korrekt måte. Folk som dømmer har umulig vært sammen med narsiss. Det er kraftig ødeleggende og krever flere år med terapi og oppbygging etterpå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.