DETTE OVERRASKET MEG IKKE

Categories Hverdagen

 

For noen uker siden var jeg i et møte (i jobbsammenheng) hvor jeg fikk høre om teori fra psykologer om at man bør ta pauser hver 20.minutt dersom man jobber med noe teoretisk, for å gi hjernen hvile og få mer overskudd. Psykologen forklarte at hjernen vår er skapt for å reagere på bevegelse.

For hundre år siden skulle man ikke overleve om man bare satt i ro. Derfor er hjernen vår skapt slik. Man trenger ikke en time på tredemølle eller springe en time ute. Det er nok med litt bevegelse, to minutter, bare strekke seg og

 

Jeg må si at jeg er ikke så flink til å bevege meg igjennom dagen. Jeg sitter veldig mye: på jobb sitter jeg i møter og med skrivearbeid. Hjemme sitter jeg med blogg og redigering til Instagram.

Er du flink til å bevege deg igjennom dagen?

 

signature lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.