DETTE VAR STERKT

Categories Finne den rette

kjæreste

 

 

I går leste jeg noe på Instagram til min bloggervenninne Kjærlighetsterapeut. Den ene frasen hun skrev var veldig sterk. Nå hennes pasienter spør henne “burde jeg gå?” så svaret hun gir er “bare gå om egoet er større enn hjertet, for slik blir det alltid”.

 

Jeg synes dette er veldig sterkt.

Hvor mange ganger separerer vi oss fra mennesker vi virkelig elsker fordi at vårt ego forteller oss at det er ikke riktig å gi slipp på enkelte ting, vaner og uvaner, at partneren burde tilpasse seg oss, at det er “for det beste”. Alt dette for å slippe endringer, for å få ting slik vi ser dem for oss. Rett og slett vårt ego. Ingenting er galt i dette. Jeg sier alltid at det er veldig vikig å følge hjertet. Men hjertet, ikke egoet.

Egoet ikke vet våres beste, men det vet hjertet. Kanskje i dag tror du at du er gal som tar slike valg fordi hjertet forteller deg dette, men senere vil du se at dette var det riktige.

Her snakker jeg ikke om toxic forhold som gjør deg syk og matt, eller vold eller skikkelig tunge uvaner. Nei, jeg snakker om enkle ting. Som å ta litt uvanlige valg, endre livskurs, kanskje tørre å stå i omstendigheter. Fordi hjertet forteller deg at det er det riktige.

Jeg er alltid for å følge hjertet mitt, for hodet og egoet kan ta så grundig feil.

 

Hva tenker dere om dette? Følger du hodet eller hjertet? Har du fulgt hjertet noen gang og tok uvanlige valg i livet?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “DETTE VAR STERKT

  1. Intresangt å lese om dette.
    Hva står i veien for å følge hjertet , jo det er hva tankene forteller deg og står i veien.
    Når hjerte blir” knust ” gang på gang.
    Du kjenner det din kjæreste gjør er feil for deg men riktig for seg selv.
    Selv om du elsker grenseløst. Jeg gjør det helt og holdent.
    For når hjertet blir utholdig å leve med.
    Utholdig i savn av å være din kjæreste på vent å kunne være sammen.
    Når din kjæreste er sammen mest sine barn og familie og du som kjærest ikke får være med som del av dette.
    Altså veldig vansklig å lengte å vente på å være sammen kjærsten sin. Det kjennes som trykk på hjertrota.
    Derfor kommer tanker på skal jeg være i dette forholdet eller skal jeg gi slipp.
    Selv jeg elsker denne mannen høyt.
    Er 50 år begge to og har da begge sine barn , familier fra før.
    Begge oss bor alene med hvert vårt barn/ ungdom. Begge er da single foreldre.
    Samtidig er vi to kjærester når muligheter byr seg.
    Ja fortsatt etter 2 og halvt år velger jeg hjertet mitt istedenfor tankene mine og egoet mitt.
    Jeg vil jo være , ha mer tid med han.
    Men setter det til side for når vi er sammen er han den rette for meg.
    Ja har jo ikke like lang tid til kjærlighetsorg ..begynne på nytt og på nytt i min alder, når jeg vet hjerte mitt omkranser han.
    Jeg håper jeg velger riktig nå i livet med følge hjertet mitt.
    Selv om jeg overtenker og kan bli litt syk av lengsler.
    Ja jeg vil lykkes i kjærlighetsforholdet det er mitt mål, mitt ego.
    Jeg har alt anna jeg behøver i livet nå, jobb, barn, leilighet, venner, liker å trene, konserter har sunn livstil.
    Jeg velger hjerte selv om det smerter innimellom.
    Lyklige meg❤️

    1. Takk for at du deler
      Dette var sterkt av deg ❤️ følger HAN OGSÅ hjertet eller egoet hans er større enn hjertet? For hvis det er det så blir det slik alltid, da er det best å gå. Jeg er i samme dilemma akkurat nå og jeg er på veien ut og tar hjertet mitt med meg. Om partneren din prioriterer egoet sitt mens du følger hjertet da er du for god for han

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.