SYK AV SUNN MAT?

Categories Hverdagen

lenalykke sirkus renaa

 

God torsdag,

 

I dag gikk ingenting som planlagt. Jeg skulle ut på kafe og så på matkurs i Stavanger, men i går kveld ble jeg akutt dårlig i magen. Jeg skriver “akutt” selv om det var ikke livstruende, men dette skjedde så plutselig og var så heftig at jeg velger å kalle dette slik. Så natta var ikke god, og så påfølgende morgen i dag heller. Nå tar jeg livet med ro og spiser veldig lite.

 

 

lenalykke
skulle ønske jeg så freshere ut i dag

 

 

frokost
litt te hjelper på <3

 

frokost
prøver med litt mat så skal vi se

 

 

 

Det som er mest kjipt er at jeg blir ofte syk i magen av “sunn mat”, grønnsaker, granola, frø, nøtter og frukt. Alt vanlige folk mener er sunt. Jeg føler meg best når jeg spiser kjøtt og helt vanlig husmannskost. Dette er skuffende da jeg skulle ønske jeg kunne spise sunnere, men det er noe som er ikke uvanlig for en med IBS, slik jeg sjekket på diverse IBS grupper og info på nett. Min fastlege sier at jeg bør spise litt av hvert og finne ut etterhvert hva jeg tåler og hva jeg ikke gjør. Men det er lett å glemme når man har “gode perioder” som jeg hadde til nå.

Så ønsk meg god bedring og vi får håpe at det er “bare” dette og jeg blir bedre snart.

 

Flere her som har problemer med sunn mat? Hvordan er torsdagen deres?

 

Klem fra meg,

 

signature lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.