SLIK SVARER DU PÅ KOMMENTARER OM DIN KROPP

Categories Blogg

Foto: RÅ Foto/Steam kaffebar

Jeg tror ikke at noen av oss jenter har noen gang sluppet å høre kommentarer om kroppene våre. Uansett om man er tynn eller litt fyldig, undervektig eller overvektig, for trent eller lite trent, hører man diverse kommentarer. Jeg har hørt massevis gjennom mitt liv, så jeg har samlet flere fraser som man kan bruke når man blir truffet med ekle kommentarer når det gjelder kropp.
Dette er ditt problem!
Det er lurt å svare slik om vedkommende kommenterer kroppen din. Ja, det er hens problem om hen bryr seg om hvordan kroppen din ser ut! Ikke ditt problem. Du har en kropp som fungerer, du er fornøyd, så la hen drite og dra eller prøve å leve med meningen sin. Enkelt og greit.
Du har også…
Det er helt greit å svare med den samme mynt. Hvorfor ikke? Finn feil hos en som kommenterer og påpek den. Du kan godt si at hen bør jobbe med denne feilen før hen finner feil hos andre. Ja, det er brutalt og lite høflig, men setter vedkommende på plass momentant. Funker knall hos meg.
Vis dine følelser
Du kan ærlig svare til den som kommenterer at dette sårer seg, at du føler deg mindre verdt, at dette skadet selvbildet ditt og du føler deg bedrittent. Om vedkommende liker deg virkelig og bryr seg om deg, vil hen slutte med denne bullshit og vil gi deg bekreftelse du trenger. Om ikke, bør du kanskje vurdere om du trenger personen i livet ditt.
Flipp det over til noe positivt
En ting du kan gjøre, og det er helt genialt, er å bytte negativ kommentar til noe positivt i hodet ditt. Det kan være vanskelig å gjøre dette automatisk, derfor anbefaler jeg først og fremst å skrive dette ned på papiret de første måneder, så vil hjernen din gjøre det om til noe positivt etterhvert. For eksempel, venninne sier at den nye kjolen gjør at du ser tykkere ut. Da endrer du det i hodet ditt til at “yess, denne kjolen fremhever de deilige formene mine”. Ingenting er mer sexy enn selvsikkerhet.
Dritt i dette
Det er det beste du kan gjøre. La dem kommentere, men ikke la det gå innpå deg. Det er lettere sagt enn gjort. Men prøv å bruke tips over så ser du hvor fort folk vil la deg være når de ikke vil se ønsket effekt på kritikken som de gir deg.
Får du ofte kommentarer om kroppen din?
signatur
2 kommentarer

2 thoughts on “SLIK SVARER DU PÅ KOMMENTARER OM DIN KROPP

  1. Lure svar, men ikke enkelt å huske på i øyeblikket. Husker selv tilbake til bare noen uker siden hvor ei ropte 3 ganger etter meg at jeg var stygg og feit. Hadde dette vært for 10 år siden hadde det knelt meg helt, men klarer nå i det minste å ikke la det ødelegge mer enn en dag.
    Alle svarene du har over skulle e ha gitt ho den dagen, men alle svar e kom på. Kom e på når e hadde komme heim.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.