DUM OVERFLADISK BLONDINE

Categories Blogg
blondine
Dagens kommentar fikk meg til å tenke litt på hvordan folk som leser bloggen min ser meg. Ja, jeg skriver om overfladiske ting. Jeg skriver om ting som andre ikke forteller til folk rundt seg. Jeg har imaget mitt som er ganske sexy og flørtete. Men er dette virkelige meg?
Hele livet mitt har jeg strevd med å være en “flink pike”. Jeg vokste opp i religiøs familie og mine foreldre hadde store forventninger til meg. Jeg ble fortalt ganske tidlig at jeg måtte studere fordi at det er viktig i livet. Noe jeg gjorde gjennom alle årene, Jeg elsker å studere.
Den verste frykten min gjennom hele oppveksten var å skuffe mine foreldre og virke dum. Ja, jeg var veldig redd å dumme meg ut! Da jeg flyttet til Norge og fikk kjenne på kroppen de fordommer mot russiske kvinner var jeg også redd å virke useriøs og billig.
Frem til 2016 klippet jeg håret mitt kort i guttefrisyre, brukte bukser og løse klær for å ikke virke for billig og dum. Jeg ville være solid og voksen. Helt til jeg ble rammet av angst og startet veien mot meg selv. Jeg ønsket å møte den virkelige meg! 
Den virkelige meg hadde langt lyst hår, hun elsket kjoler og lo og tullet masse. Den virkelige meg var ingen solid voksen dame. Hun var ei tullete jente. 
Så jeg ga blaffen i hva andre mener og byttet hele utseendet mitt. Jeg valgte et steg mot virkelig meg. Såklart får jeg stadig høre at jeg er dum overfladisk blondine. Men vet dere hva? Jeg vet kjempegodt hvem jeg er. Så jeg bare ler stille inne meg fordi at ingen tar fra meg mine to mastergrader og den lang utdannelsen jeg har. Ingen tar fra meg den dyktige fagpersonen jeg er. Og ingen tar fra meg den virkelige meg lenger. Hun som liker å tulle og le, snakke om overfladiske ting som livet består av, og hun som ikke er redd å virke søt og dum.
Take it or leave.
signatur
2 kommentarer

2 thoughts on “DUM OVERFLADISK BLONDINE

  1. Topp innlegg!
    Du er utrolig flink, intelligent, artig og søt, og blond. Flott!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.