SYV FORSKJELLER PÅ Å DATE NORSK VS RUSSISK DAME

Categories Finne den rette
russisk vs norsk
Hei ho, jeg satt og tenkt lenge på å skrive en artikkel om noe sånt. Endelig er jeg i gang. Jeg ble positivt overrasket over at flere norske menn i dating grupper forteller at de skulle ønske seg østeuropeisk eller russisk kjæreste. Som en av de grunnene de nevner er at russiske damer gjerne er mindre kresne, liker å stelle med hus og hjem, lage mat og elsker å ta være på seg selv. Hvorvidt det er sant, vil jeg nevne her i denne artikkelen.
Jeg er russisk opprinnelig, men bodd i Norge i over femten år, så jeg mener og tror at jeg kjenner både norske menn og damer ganske godt. Derfor tenker jeg at mine tips og betraktninger her vil være nyttige for menn som vil skaffe seg russisk kjæreste. Tenk litt på de forskjellene før du «henter» noen fra et annet land. Det er nemlig ting du skal deale med i forholdet. Here we go.
russisk
Utseende
Norske damer etter min oppfatning er gjerne opptatte av å ta være på seg selv med tanke på helse og komfort. Jeg har ikke møtt noen norske venninner som skulle velge høyhælte sko for å gå på butikk med barnevogn. Bare for at andre hadde noe å glo på. Det er ikke gøy for norske folk å være i sentrum av alles oppmerksomhet heller. Så dater du norsk dame kan du oppleve at hun går i fine myke komfortable klær, trener kondis og styrke, elsker bevege seg og ikke bryr seg om at å være midtpunktet på festen.
Russiske damer liker gjerne sminke, hudpleie og fine feminine klær i sterke farger. Jeg personlig hater pastell farger eller grå farger. Noe knallfarge er nok for å lyse opp dagen min. Ikke rart at vi blir lagt merke til om vi beveger oss ut døra. Det er vanlig for russiske damer å trene for å få bedre kropp og forbedre utseendet sitt. Så det er noe du bør bli vant til- at kjæresten din vil tiltrekke andres blikk samt investere en del i skjønnhetsprodukter.
norsk
Dating, blomster og gaver
Dater du ei norsk dame kan en blomsterbukett og sjokolade være en fin gave for henne. Gir du blomster tidlig i datingen kan dette til og med skremme henne vekk. Mine venninner forklarer dette med at de føler seg ukomfortable dersom mannen kommer med blomster på første date, og det er liksom legger noe ansvar på dem. Norske damer liker gjerne uformell datingstil med felles aktiviteter og kos. De kan godt like å motta gavekort eller noe praktiske gaver. No problem.
Russiske damer liker romantiske dater. Husk en ting- kommer du på date med blomster vil hun like det. Men husk at blomster og sjokolade alene er ingen gave. Russiske dame kan fort bli fornærmet over praktiske gaver eller gavekort. Beste gave du kan gi henne er gjerne et fint smykke. Så husk dette for å unngå trøbbel.
Matvaner
Norsk dame vil nok synes det er helt ok at du serverer Grandiosa på TV-date. Eller hun kan servere dette selv. Med andre ord du vil spise det du er vant til å spise uten masse stæsj. Avslappet og hyggelig.
Russiske damer (de fleste) liker å lage mat for gjestene sine, inkludert kjæresten. Det er veldig vanlig å servere mye variert mat, også tradisjonelle og spesielle retter. Det er fint om du smaker selv om du kanskje ikke liker alt. Men de fleste russiske retter er utrolig gode så noen ekstra kilo kan du regne med dersom du blir sammen med ei russiske dame.
norsk russisk
Likestilling
Ja, det er likestilling i Norge og jeg er stadig imponert over mine norske venninner som klarer absolutt alt selv. Så og si alt. Snekre, spikre, bytte dekk på bil mm. Jeg skulle ønske jeg klarte dette selv, men jeg fikk aldri lovt å røre noe «mannlig arbeid» i huset der jeg vokste opp. På skolen ble vi også inndelt i grupper hvor jenter laget mat og gutter snekret. Norske damer vil gi kjæresten rom for å føle seg svak og sårbar og ja, kan investere mye i familie og forhold.
Russiske damer liker sterke menn. Ja, det gjør de fleste. Så om du velger russisk kjæreste bør du nok være handyman og like å jobbe. Jeg snakker ikke for alle russiske kvinner, men det er litt vanlig. Forbered deg på å ta viktige avgjørelser og være en mann.
russisk
Sjalusi
Jeg vet ikke hvorfor, men det er ikke vanlig i Norge å vise at du er sjalu over partneren din. Man vil ikke virke kontrollerende da. Så med norsk dame vil du neppe oppleve masse sjalusi utbrudd.
Når det gjelder russiske damer så er vi ofte sjalu. Jeg er det ihvertfall. Det er ikke vanlig å akseptere at mannen har venninner og henger med dem. Samme gjelder ekser. Så det er noe jeg har advart dere om!
Put a ring on it
Dersom norske damer føler seg komfortable og vel med å være samboere over flere år så vil russisk gjerne gifte seg. Ha ring og status. Det er veldig viktig. Dessuten må dere gifte dere uansett om du vil at hun skal bo her i landet.
Utvikling av forhold
Norske jenter synes det er helt greit når forhold går sin gang og tar flere år. Mens russiske damer liker fart og spenning. Forholdet bør helst være intens og utvikle seg ganske raskt. Jeg kjenner ofte på at jeg krasjer med norske gutter på dette punktet. For jeg hater å gå rundt grøten og forventer det samme tilbake.
Så her er min liste. Del gjerne dine erfaringer og kommenter!

 

 

signatur

12 kommentarer

12 thoughts on “SYV FORSKJELLER PÅ Å DATE NORSK VS RUSSISK DAME

  1. Hehe….dette var artig å lese 🙂 Og jeg kjenner meg ganske igjen som norsk dame ja 🙂 Jeg tror nok de polske damene også er litt som de russiske, for jeg har flere polske bekjente, og jeg kjente dem igjen i de russiske damene du beskriver 🙂

  2. Syns dette var ganske treffende for de fleste østeuropeiske damene jeg kjenner, inkludert fra det tidligere Jugoslavia, og jeg er blitt kjent med ganske mange opp gjennom årene. Ved første øyekast kan det kanskje virke fristende lettvint for en norsk mann å få seg en kvinne som ikke vegrer seg like mye mot tradisjonelt “kvinnearbeid” som dagens norske kvinner gjerne gjør, men de tenker ofte ikke over at østeuropeiske kvinner er high maintenance på andre områder. There is no such thing as a free lunch, sier britene 😉 Men for en tradisjonell mann som liker at menn skal være menn og kvinner kvinner, kan nok dette være verdt å vurdere 🙂

  3. Siden min svigerinne er russer, har jeg vel i allefall fått et viss inntrykk gjennom henne og hennes familie..
    Slik jeg ser det, er det ikke særlig forskell når det kommer til dette med å like å pynte seg, men russerne syntes generelt å ha en større sans for det mer ‘pompøse’ enn oss nordmenn. De kjører på med slikt som store blomster i håret, vintagekjoler, farger og flagrende gevanter, for å si det slik. Jana er et godt eks på at russerdama er på sitt flotteste når hun ‘drar’n helt ut’ med hår, forseggorte kjoler og knallrød leppestift. Hadde jeg, med mine kjølige, duse farger gjort det samme, ville imidlertid utkommet blitt helt krise (haha).
    Det jeg virkelig kjenner igjen, er dette med maten. Det er liksom ikke måte på festmåltider som hun & broder’n steller i stand til middagene sine. – Og ting må være stilfullt for å nytes! Mens jeg driter i om drikken inntas fra pappbeger eller krystall fra magnor, er hun fast bestemt på en langt større kos med drikke fra et designglass fra magnor glassverk (hehe). ¨
    Men den aller tydeligste røde tråden hva russere angår, er for mitt vedkommende definitivt det at dette er et folk som vet å feste! Er det en ting som kan sies om dette folket, er at de er iallefall IKKE kjedelige!! 😉

      1. Så bra artikkel og så hyggelig at du liker at norske menn er interessert i østeuropeiske kvinner. Morsomme og sexy bilder. Jeg var i Murmansk i 2017 på “urban exploration” foto tur. Det som jeg syntes var litt overraskende var at det der var lettere å komme i prat med kvinner enn menn.Snakker da ikke om “sjekking”, men bare tilfeldig prat om stedet, politikk, været, historie osv.

        PS: Jeg fikk lyst til å date deg jeg 🙂 Er du i et forhold? 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.