Syv feil som får deg til å se eldre ut

Categories Blogg
eldre
 
Det å se ung og fresh ut er helt legitimt og naturlig ønske for de fleste. Jeg tror ikke at noen helt seriøst ønsker å se eldre ut enn sin alder. De fleste ønsker å se yngre ut enn dem er, og da er det viktig å fokusere på riktige ting og unngå «gamlis» feil som vil gjøre at du vil se mye eldre ut enn det du faktisk er. 
 
Mørke klær
Svart er fantastisk farge som passer til absolutt alt, men tro meg, denne fargen vil gjøre deg mer solid og voksen. Har du problemhud så vises alle rynker og urenheter mye bedre når man har noe sort på seg. Jeg bruker sort utrolig sjeldent, og somregel velger å gå for mørkeblått, noe som har samme elegante effekt, men ikke gjør ansiktet slitt visuelt. Blir jeg nødt til å bruke svarte klær allikevel, blander jeg de med noe muntre lyse farger eller velger tilbehør som fresher ansiktet mitt opp.
 
Ettervekst
Dette er rene mareritt! Frisøren min ble syk i forrige uke og dermed avlyste vi avtalen, og så tok meg og fotografen min bilder. Jeg ble sjokkert over hvor mange år pluss etterveksten ga meg. Sørg for å ha jevn hårfarge uten stygg ettervekst, fordi at den vil få deg til å se eldre ut. Og heller helgrått hår enn halvparten med grått og halvparten med svart, dvs ettervekst. Nei. Bare nei.
 
Altfor mørkt hår
Ikke gå andre veien heller og begynn å farge deg veldig mørkt for å dekke til grått hår. Dette vil ha motsatt effekt. Husk at mørke farger gir oss noen ekstra år visuelt, så velg heller noe lysere toner. Mørkt er hot, altfor mørkt er not. Unntak er mennesker som har naturlig veldig mørkt hår og følgelig hudtone og øyenfarge som matcher det mørke håret- de kan faktisk vinne av å farge seg i knall svart, men det er få av dem!
 
Oversminking
Det er greit med masse sminke på en ung, plettfri hud. Men har man voksen hud er det slettes ikke så enkelt. Her bør man balansere slik at ansiktet vil se lyst og naturlig ut selv med masse sminke. Det finnes mange tutorial for voksen hud på nettet, og jeg personlig lærer mye av dem. Velg heller naturlige duse farger slik at huden får glød. 
 
Slitt hud
Man må regne med en del rynker her og der når man har levd noen år. Jeg elsker mine rynker rundt øynene for de hjelper meg når jeg smiler, da stråler hele ansiktet mitt og jeg ville aldri fikset disse rynkene vekk. Slik gjør deg nok ikke eldre, men heller mer attraktiv. Men poser under øynene, kinn som sagger ned og grå ansiktsfarge hjelper ikke på å se fresh og ungdommelig ut. Jeg anbefaler å investere i gode produkter som inneholder solbeskyttelse og dyrke gode vaner, slike som å drikke nok vann og få nok med søvn. Jeg foretrekker også «ansikts yoga» siden dette gir meg godt humør og hjelper å holde unna rynker på naturlig måte.
 
Dårlig kroppsholdning
Ingenting kan bli mindre ungdommelig enn skuldre som henger ned og magen som buler ut. Riktig og rett kroppsholdning er vanlig for unge mennesker. Så det å passe på hvordan kroppsholdningen din er når du sitter, står og går er must have. Selvfølgelig er det en fordel om du jobber med ryggmuskulaturen.
 
Sure miner
Ok, vi vet at det å være sur ikke gjør noen attraktiv, og heller ikke ungdommelig. Det å være spontan og glad hjelper en til å føle seg ung til sinns. Dessuten får man masse unødvendige rynker når man rynker på panna eller lager sur mine. Så husk å smile. 
 
Har du noen egne hemmelige tips for å se ungdommelig ut?
signatur
8 kommentarer

8 thoughts on “Syv feil som får deg til å se eldre ut

  1. He he… jeg er 47 år og tror jeg fyller alle kravene til å se eldre ut. Takk for tips. 😉 En helt annen ting, du har litt liten font eller skrift på innleggene dine. Jeg som har briller, men fortsatt sliter litt med synet sliter litt med å lese innleggene dine. Liker følge bloggen din, og synes du gjør god jobb. Men kunne du økt opp skriften litt? Selvsagt ditt valg om utseende på bloggen din, men da hadde jeg lettere fått med meg hva du skriver. Ha en fin dag videre, og fortsett den gode jobben du gjør. Du fortjener definitivt komme høyere opp på listen og få flere lesere. Men med stå på mot som du har så er du nok lenger oppe etterhvert. You go girl !!! 💪💪💪💪 En klem fra Synnøve

  2. Less is more….enkelt og greit 🙂
    Skulle gjerne hatt mindre vekt, tror nok det ville vært gunstig for mitt “ungdommelige” utseende, men det er lettere sagt enn gjort. Nå skal jeg få litt hjelp til akkurat det, og er spent på effekten. Kan nemlig ikke trene meg slank dessverre, ikke med den diagnosen jeg har.
    Og ellers så har jeg ikke brukt noe hudprodukt de siste 25 årene. Så huden min har fått liten slitasje 🙂
    Eneste jeg bruker er øyesminke. Og har jeg ikke på det, ser jeg 20 år eldre ut enn det jeg er, føler jeg selv da 🙂
    Jeg er heller ikke der at jeg bruker lag på lag med klær. Det føler jeg ofte at eldre mennesker gjør. Men da føler jeg meg ordentlig klumpete, gammel og rar hvis jeg gjør det. Men det er kanskje fordi jeg ikke er så høy. Liten og rund…skal ikke mye til før man drar på litt alder da.
    Håret mitt er helt naturlig. Finnes ikke ettervekst. Men innimellom dukker det opp noen hvite hår. Foreløpig ser det ut som jeg har vært hos frisøren og stripet håret. Men det har jeg ikke heller. Har hatt naturlige striper hele voksenlivet. Kanskje jeg er heldig….jeg vet ikke. Har spart litt penger på hud og hår i alle fall 🙂 Tenker ikke over om jeg ser gammel ut eller ikke. Men jeg er veldig enig i det med farger som du beskriver her. Det har MYE å si for hvor gammel man ser ut.
    Smilet…det er mitt viktigste triks…mye bedre med smilerynker enn sinnarynker ♥ Så smile må vi gjøre mye, alle sammen. Da blir alt så mye bedre, samme hvor gamle eller unge vi er ♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.