Er jeg Norges ærligste blogger?

Categories Blogg
Norges
Igår har jeg publisert at jeg ble angrepet i kvinnegruppe hvor det ble nevnt blant annet at jeg er selvutnevnt “Norges ærligste blogger”. Derfor føler jeg for å kommentere.
For det første har jeg aldri skrevet at jeg er “norges ærligste blogger” for det skulle vært helt tåpelig av meg. Jeg skrev at jeg er en av de mest ærligste bloggere. Fordi det finnes flere bloggere som er rett frem og sier det de mener.
For det andre, ja, jeg er veldig ærlig. Kanskje mer enn jeg burde. Derfor føler jeg at det er på plass å advare leserne mine at her på bloggen finnes det ikke noe særlig filter, og jeg sier det jeg mener.
For den tredje, å være ærlig er ikke ensbetydende med “ukritisk”. Jeg er ærlig på alt jeg skriver og alt jeg deler. Men det betyr ikke at jeg driver å utleverer meg hundre prosent og deler ukritisk. Det finnes tema på bloggen som jeg aldri vil skrive om, noe som ikke betyr at jeg er uærlig.
Så ja, jeg er ærlig og rett frem, og en av ærligste bloggere i Norge. Jeg står for det jeg skriver. Men jeg er ikke urktisk eller direkte ufin (prøver så godt jeg kan hvertfall).
Hva synes dere? Bør en blogger dele absolutt alt og unnskylde seg hele tiden for å ikke leve opp til forventningene for å kunne kalles for ærlig?
signatur
6 kommentarer

6 thoughts on “Er jeg Norges ærligste blogger?

  1. Jeg tenker at ÅPEN og ærlig er to forskjellige ting. Å være ærlig er for meg det motsatt av å være en som lyver. JEG er ikke en som lyver, så når jeg sier noe er det sant. Jeg er ærlig. Men det betyr ikke at jeg må være ÅPEN å fortelle alt mulig på en blogg. Jeg skriver om det jeg har lyst til, men det betyr ikke at jeg er uærlig, fordi jeg ikke skriver om alt mulig rett fra levra. Det har med åpenheten å gjøre, etter min oppfatning. Jeg er LITT åpen på blogg, men har mine grenser 🙂

  2. Å være ærlig er synonymt med sannferdig, hvilket ikke har noe å gjøre med hva eller hvor mye du deler, men at det du deler/sier skal være sant og/eller oppriktig ment.
    En kan altså være dønn ærlig uten å dele noe som helst om livet sitt, samtidig som en som utleverer seg selv ikke er helt ærlig om de pynter aldri så lite på sannheten.

    Vi tilhører begge en kategori bloggere som bæres av 100% ærlighet i våre uttalelser. Andre igjen, drives av å skape en slags illusjon, uten at dette er av noe mindre verdi, da mange også trenger en form for hverdagsflukt.
    Når det er sagt, må jeg også stå for at det er en viss flytende overgang her.. For selv om det som ytres er ærlig fra A til Å, er jo de fleste bildene redigert. Selv de som kun er redigert mht lys, blir resultatet en forskjønnelse av virkeligheten. -Og jeg er også blandt de som vet hvordan lyset skal treffe og hvilke vinkler som er mest flatterende, slik at det samlet sett ikke kan sies å være en 100% autentisk utgave av meg selv som presenteres..

  3. En blogger skal ikke dele absolutt alt. Men er fint å dele litt. Jeg liker bloggere som er direkt jeg. Liker å lese ærlige tekster som handler om tong, og ikke bare sånne i dag har jeg, innlegg..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.