ENDELIG SNAKKER VI VAKSINE KONSEKVENSER

Categories Livet som det er

budapest

Jeg vegret meg litt for å skrive dette, men føler at jeg må formidle mine tanker. Jeg har lenge tenkt at vaksiner generelt tuller mye med immunforsvar til mennesker, og at nytten av vaksiner bør alltid overveies mot potensiell skade. Jeg gjentok alle mine barnevaksiner på nytt i 2010 og kort tid etter fikk jeg astma og diverse autoimmune plager. Jeg tenkte litt om det var kobling der, men det er umulig å bevise da.
Akkurat nå når nye vaksine kom og det skrives om bivirkninger, spesielt autoimmune bivirkninger, så kjenner jeg at det styrker mine antagelser. Vaksiner påvirker immunforsvaret vårt og derfor bør settes på folk kun om nytten overveier fare.
Jeg vet ikke hva dere synes, men jeg har sunn skepsis til de nye vaksinene og mener at de burde blitt utforsket mer.

Hva tenker dere?

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “ENDELIG SNAKKER VI VAKSINE KONSEKVENSER

  1. Pr i dag har jeg ikke bestemt meg for om jeg kommer til å ta korona vaksine. I likhet med deg er jeg litt skeptisk til evt alvorlige bivirkninger og langtidsvirkninger. Jeg vil derfor uansett vente å se før jeg bestemner meg.

    Vaksinene ble jo utprøvd i “full fart”. Vaksiner mot barnesykdommer er jeg ikke skeptisk mot. De har vært i årevis.

    Det rare er st jeg tok den vanlige influensa vaksinen i fjor høst og likevel var jeg nede for telling med influensa nå i mars. Tok korona test som var negativ, så var vanlig vinterinfluensa.

  2. Jeg er enig. Men jeg synes også det er et viktig poeng at dette med Rna- og DNA-vaksiner er en helt ny type teknologi. Langtidseffektene er ikke klare, enten det være teknologien eller virkestoffer…
    Så klart er det makromessig og utilitært best om alle tar det. Men det trenger ikke være det beste for den enkelte individ 🤷

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.