POPULÆRT Å VÆRE HARRY?

Categories Mote og Hudpleie

mote sandnes

 

I går leste jeg diskusjon på Kvinneguiden. Om at så mange bloggere velger “harry” stil. Er dette bra eller dårlig med slik trend? Meningene ble delte, som vanlig. Her er noen av mine tanker.

Jeg mener at uansett hvor mye enkelte prøver og kaver, så skjer dette ALDRI. Det blir ALDRI fint og moderne med ustelt, harry stil. Mens elegance er udødelig.

 

Hvorfor tenker jeg slik?

 

Det er vanlig menneskets psykologi: det som er vakkert tiltrekker, det som er avskyelig frastøtter. Når man ser harry ut ser det ikke så vakkert og stelt ut. Det er bare sånn det er. Derfor skal det mye til for at man blir oppfattet positivt, og likt. Det er ingen hemmelighet. Derfor finnes det moteeksperter og coacher som hjelper folk for eksempel, å finne jobb. Første tipset man får er å komme på jobbintervju “velstelt, og velkledd”. Ikke overpyntet (fordi at man skal ikke bli overvurdert som en som er for opptatt av utseende). Elegance vinner alltid. Enkel, ren stil. Ikke ustelt og ikke overpyntet. Stilen som viser at man respekterer seg selv og andre.

 

Om det var populært med “harry” stil så skulle vel politikere, kongelige og offentlige personer bruke det? Foreløpig er dette “tillatt” kun for mega kreative folk i kreative yrker hvor slik klesstil kan vurderes som uttrykk for kreativitet. Selv da forventes det at man er velstelt! Ikke “harry” med uflidde negler, uvasket hår og annet som kan støtte folk fra en.

 

 

mote sandnes

 

Personlig elsker jeg elegante klær og jeg er veldig opptatt av å ta vare på meg selv, min kropp og utseende. Dette er viktig punkt i mitt liv. Ser jeg bra ut – føler jeg meg bra og føler meg mer trygg i samtaler og kommunikasjon med de andre.

 

Hva er deres tanker om dette?

 

signature lena

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “POPULÆRT Å VÆRE HARRY?

  1. Om en tenker ‘harry’ kun som sjuskete, er jeg enig. Men ‘harry’ -begrepet er langt videre enn som så; Det rommer alt som kan sies å være usmakelig på ett eller annet vis. F.eks hadde vi begrepet ‘sosse-harry’ da jeg var ungdom, hvilket var myntet på de ‘fisefine’ gutta og bertene fra ‘åsen’ som gjerne drev med seiling, tennis og golf på fritiden. *hehe*
    – Dessuten er det veldig individuelt hva en legger i ‘harry’ -begrepet. .;)
    Selv er jeg f.eks ikke harry utseendemessig, men hva personligheten angår, vil jeg nok tro situasjonen er en ganske annen så snart vi nærmer oss de litt mer kultiverte og fornemme kretser *hehe*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.