ER KONA ALLTID MEDSKYLDIG?

Categories Livet som det er

 

Nå stormer det skikkelig rundt Erna og jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle om saken. Jeg kan ikke lyge og si at jeg støtter henne, men en ting forstår jeg godt. Som kvinne. Som kone og mor.

 

Når det skjer noe med ektefelle, er det alltid slik at folk antar at andre ektefelle visste om dette og var med på det. Dette gjelder kvinner spesielt. Ei kvinne har alltid kontroll på hva mannen foretar seg liksom.

Jeg vet ikke hvorfor er det slik, men i min tid for over ti år siden opplevde jeg det samme. Da det dukket opp at min eksmann gjorde noe som var ikke greit (skriver ikke detaljene her pga jeg ikke spurte om lov å dele), så var alle SIKRE på at jeg visste om alt.

Jeg mistet mange venner der grunnet at alle snudde ryggen til meg, fordi de var sikre på at jeg visste alt. Jeg visste ingenting jeg. Dette var veldig sårt.

Derfor er det følern med Erna med tanke på selve situasjon. Generelt mener jeg at hun bør gå av, siden skaden har skjedd og det burde vært selvfølge. Min mening.

 

Hva tenker dere om denne situasjon?

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “ER KONA ALLTID MEDSKYLDIG?

  1. Jeg tenker at der er to roller en ikke må forveksle med hverandre. Da blir det fort misforståelser.
    Erna er en kone. Konen Erna er ikke skyldig i hva mannen hennes, Sindre, foretar seg.
    Erna har også vært en statsminister. Det er en rolle. Det er ikke en person. Statsminister er ikke noe noen er født til og er livet ut, og så er det ingen andre som kan være det. Statsminister er en rolle, noe en får på grunn av at folk stoler på at den personen er tilliten verdig og vil fullføre den rollen godt på ære og samvittighet.
    Den rollen som Erna har hatt er det som folk kritiserer. Statsministeren skal ikke fortelle om ting som kan påvirke andres ønske om å kjøpe/selge aksjer. Særlig ikke til personer statsministeren vet kjøper og selger aksjer.

    Kan en person ikke skille på de to, rollen og det å være ektefelle, er personen ikke tilliten verdig til å utføre den jobben igjen.

    Det er derfor folk ønsker at Erna trekker seg.
    Men utenom de mest gærne og rabiate på nett, som hater hater hater, så ønsker folk flest, også de som er aller mest uenige med henne i politikken hennes, et godt liv videre og at det går bra med henne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.