FEM TIPS TIL FRYSEPINNER

Categories Blogg

frysepinne

 

Det var minus 13 i dag om morgenen, noe folk sier ikke skjedde her siden 2009. Jeg er skikkelig frysepinne, og det plager meg skikkelig når temperaturene er så lave.
Er du også en frysepinne akkurat som meg, så her er noen tips som kan gjøre susen.
Tips 1: Drikk varme drikker
Te, kaffe, kakao eller varm gløgg bør være med deg gjennom dagen. Varme supper som middag er også godt.
Tips 2: Bruk ullundertøy
Bruk ull under klærna og kle deg gjerne i flere lag med klær så fryser du mindre. Ull holder på varmen veldig godt
Tips 3: Beveg deg mye
Det er lurt å ikke sitte i ro når man fryser fra før av. Jeg opplever dette på kontoret spesielt. Derfor tar jeg pauser og strekker på meg eller tar situps. Det er faktisk beste måte å bli varm på. Hjemme kan man enkelt og greit vaske golvet eller gjøre noe husarbeid for å få varmen.
Tips 4: Ta tran
Omega-3 hjelper på å holde på varmen  i kroppen. Det har jeg sjekket flere ganger. Jeg tar min tran i kapsel, mens mange rapporterer bedre effekt av flytende omega-3.
Tips 5: Varm dusj
Det er lurt å starte og avslutte dagen med en veldig varm dusj. Slik får du kroppen til å varme seg raskt og effekten varer lenge. Dersom du ikke har mulighet til å dusje så vask hendene i veldig varmt vann flere ganger om dagen.

Håper vinteren snart er over for alle oss frysepinner!

 

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “FEM TIPS TIL FRYSEPINNER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.