FEMININE FEMINIST

Categories Blogg

Så ja, jeg er fortsatt feminist. Ei feminin feminist

sandnes gull kjole
Det er litt rart at i det siste har jeg fått flere påpekninger for at jeg vendet meg mot mote og feminitet. Det var altså mye bedre for meg å si at jeg er feminist og gå samtidig i bukser med kort klipp. Hva slags feminist du er når du går i lette «ballerina» kjoler med lange lyse lokker og poster sexy bilder av deg selv i sosiale media?
Jeg har skrevet hvorfor jeg valgte å fjerne «feminist» tittelen fra min bio på Facebook. Nå skal jeg forklare hvorfor jeg ble så veldig «feminin».
Jeg egentlig elsker veldig mye å pynte meg og se sexy ut. Det gjør jeg. Jeg vet ikke om det gir meg ekstra boost (noe jeg ikke burde føle om jeg har godt med meg selv, ifølge logikk fra enkelte), Eller jeg føler meg så bra fordi at det er det ekte meg. Jeg er sånn. Pyntedame.
Så ja, jeg er fortsatt feminist. Ei feminin feminist. Og jeg ønsker som feminist at kvinner får lov å kle seg som de vil, uten å bli dømt eller stemplet som det ene eller den andre. Så enkelt er det.
Ja til flere kjoler, sminke og det man selv ønsker om det er det som gjør ei lykkelig!
signatur

 

4 kommentarer

4 thoughts on “FEMININE FEMINIST

  1. Femininist med andre ord:) Det må være rom for alle! Og alle kvinner må få bestemme hvem de selv vil være, hvordan de vil kle seg og hvordan de vil oppføre seg. Det er også feminisme. Altfor mange tenker på feminisme som 70-tallsfeminisme, men det er for snevert. Stå på og vær deg selv!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.