Om fine klær påvirker hvordan man føler seg?

Categories Blogg, Mote og Hudpleie
I går skulle jeg ta photoshoot til den nye CV-en min. Derfor stæsjet jeg meg ekstra fint: Ny dressjakke (det kommer video med stylingstips neste uke) og fin veske med hvitt skjorte. Jeg sminket meg flott også og slik dro jeg til Stavanger. Gjett om jeg ble tatt til å være en rik turist fra supercruise skip som parkerer ved havna hos oss? Dette var en utrolig følelse: Selgerne på butikker snakket engelsk til meg og var utrolig snille, og på Narvesen hvor vi stod og ventet på mat til ungen ble jeg tilbudt gratis kaffe siden vi skulle vente. Det var virkelig at klærne gjorde noe med meg og holdningen min!
Jeg er ingen person som utelukkende ser på hvordan folk kler seg og ser ut. Eller dømmer etter utseende.
Men klær påvirker hvordan man føler seg! Det er ikke tull! Jeg føler meg mye mer sikker om jeg ordner meg skikkelig og ser flott ut. Derfor synes jeg det er synd at det er fortsatt litt tabu å være velkledd og stæsjet i norsk samfunn. Jeg ser nå på flere flotte klær for å bruke på kontoret, så vil jeg gjerne se om det blir lettere og bedre å gå gjennom arbeidsdagen.
Føler dere også at klær påvirker deres humør?
signatur

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Om fine klær påvirker hvordan man føler seg?

  1. Jeg har masse tro på at klær påvirker både folk en møter OG seg selv. Jeg går jo med kjole hver fredag for å FEIRE litt. Og det gjør masse med mitt humør 🙂 Og har jeg en annen look gjør det også noe med holdning og hvordan jeg blir. Klær er klær, men av og til er de noe mer….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.