Slik blir du kvitt flyskrekk

Categories Reiser og opplevelser
Nå er vi på tur til flyplassen og jeg shooter ut dagens bloggpost. Jeg plages ikke med flyskrekk og heller ikke med flyskam så det å fly er easy peasy for min del. Men min datter strever skikkelig med flyskrekk og bruker derfor tygge tyggis og ta Postafen som er kjent for sine kvalmereduserende virkning og som gjør en litt avslappet og søvnig. Derfor klarer hun å sove på fly som regel. I dag er jeg så heldig å få en ekspert på bloggen. Flott ung dame som jobber som kabinansatt hos Norwegian.
Luba Rogstad er ei flyvertinne, gift og kristen,og blogger i tillegg! Dette er veldig spennende å følge henne på Instagram, noe jeg anbefaler (her er linken).
Luba deler sine hemmeligheter med mine lesere i dag på bloggen. Følger du hennes tips blir flyskrekken ditt mye mindre.
Her er tips fra henne.
Det beste tipset for å takle flyskrekk er å stoppe tankekjør som mange med skrekk holder på med, typisk som “åh det rister, jeg husker ikke hvordan en bruker redningsvest, jeg vil ikke dø, vi alle kommer til å dø” osv.
 For å stoppe slike tanker er det best å fokusere på noe annet:
– Last inn en film eller musikk du liker og la hjernen din fokusere på dette.
– Det hjelper også å ta på ørepropper for å ikke la hjernen fokusere på dundringen på flyet og ta gjerne gardiner ned slik at du kan slappe av og sove.
– Det hjelper også å ha med en pratsom kamerat som kan holde deg med selskap og avlede deg. – – til syvende og sist ikke vær sjenert og tilkall kabinansatte. Du kan velge å sitte sammen med dem og de vil hjelpe deg så godt de kan.
Til slutt er det noen fakta som vil gjøre deg roligere:
– Flyet er laget for å tåle turbulens ( søk på “wing test” på Youtube så skjønner du).
– Alle kabinansatte er der for å hjelpe deg: Vi hadde kurs i å redde folk så vi vil redde deg også. Vi tar også eksamen hvert år i sikkerhet. Så du er i trygge hender.
– Det er større sjanser for å dø av at du faller fra senga enn i en flykrasj. ren fakta.
God flytur!
1 kommentar

1 thought on “Slik blir du kvitt flyskrekk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.