FOLK JEG BLIR KVALM AV

Categories Livet som det er

frokost

 

Det er ikke ofte jeg misliker noen til de grader at jeg kan si at jeg blir fysisk uvel. Men noen grupper med folk fremkaller slike reaksjoner. Siden de ble så mange av i det siste, så her er min liste, presentert av meg.

 

Dobbeltmoralske folk

Disse får jeg fysisk allergi mot. Jeg klør i hendene etter å skyve dem bort fra meg og blir uvel i magen. Folka som sier en ting og gjør annen ting, folka som mener at en type folk for leve mens andre ikke fortjener å leve. Generelt folk som er veldig umoralske, selv om jeg kaller dem for dobbeltmoralske.

 

Prolifere

Her snakker jeg ikke om folk som generelt er imot abort og ikke ønsker å ta den selv, men om majoriteten av prolifere som bryr seg om fostere, men ikke bryr seg noe om livene til folk som er faktisk allerede fødte. Dems “kamp” stopper der hvor babyen blir født, så overlater de alt ansvar til stakkars kvinne som de overtalte til å beholde uønsket barn. Hvordan skal dette barnet leve bryr de seg katta om. De bryr seg ikke om at kvinner kan dø av ulovlige aborter. De bryr seg ikke om barnas lidelser som lever med uskikkelige mødre som ikke ønsket dem. De bryr seg ikke om kvinne kan dø som følge av svangerskap. Av og til tror jeg de er bare gale folk som hater sex og kvinner.

 

Religiøse fanatikere

Som person som vokst opp i en kristen familie og tok avstand fra sterkt kristent miljø kan jeg fortelle ganske mye om hva jeg synes om dette. Religiøse fanatikere har ingenting med ekte kristne og troende å gjøre. Det er galne folk som mener at de kan drepe, torturere og bega forferdelige handlinger i Guds navn. Jeg tror av og til at Gud er også kvalm av dem.

 

Pedofiler

Her trenges det ikke kommentarer

 

Det finnes sikkert flere grupper med folk som gjør meg kvalm, men disse går igjen og jeg prøver å holde meg unna dem.

 

Hva med dere? Hvilke folk gjør deg sint, kvalm eller irritert?

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “FOLK JEG BLIR KVALM AV

  1. Her er det bare å si seg enig..
    – Jeg går nok imidlertid noen hakk lengre enn deg i hht abortspørsmålet, men argumentene er jo basically the same.
    – Jeg fikser dessuten ikke folk som ikke kan tenke selv, og eller som ikke står for en dritt. De som bare jatter med flertallet for å bli likt av alle og enhver.. 😉

  2. Jeg ville brukt andre ord enn kvalm av, men jeg forstår poenget ditt. Jeg irriterer meg over noenlunde de samme tingene.
    Ironisk nok er det en god del av de som er “tre ting på en gang”. Republikanere har det med å ha elskerinner som blir gravide, som de prøver å overbevise til å ta abort, selv om vedkommende republikaner skal være “pro-life” (mot abort). Det er ikke skjedd bare en gang, det er noe som er skjedd gang på gang med forskjellige republikanske representanter. Aner ikke om slike kan kalles “religiøse fanatikere” når de sier en ting men gjør noe annet?

    https://www.usnews.com/news/politics/articles/2017-10-04/pro-life-rep-tim-murphy-pressured-mistress-to-get-abortion
    https://www.indems.org/in-the-news-despite-claiming-pro-life-stance-congressman-rokita-gave-cash-to-colleague-who-pressured-mistress-into-having-abortion/
    https://www.theguardian.com/world/2018/aug/25/a-republican-theme-on-abortions-its-ok-for-me-evil-for-thee

    For øvrig også enig med Gry sitt siste poeng.

  3. Om jeg ikke akkurat blir kvalm av enkelte typer mennesker, så er det noen jeg er veldig lite glad i, og de gruppene du nevner er absolutt blant disse.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.