Fem av høstens frisyrer til deg som bor på Jæren

Categories Mote og Hudpleie
jæren
Hei hei, vi har faktisk kommet til tirsdagen og da poster Heksa skjønnhetstips om hår, hud, negler og you name it på bloggen sin. I dag vil jeg gi noen utrolig nyttige tips til deg som planlegger å besøke Jæren eller flytte hit. Fordi at det er nemlig ikke hvilken som helst frisyre en kan tillate seg her.
Hva kjennetegner Jæren? Jo, supersterk vind som kan blåse vekk taket på huset ditt, og regn som øser ned i vannrett retning. Så here we go- hva er best for å se fancy shmancy og sjarmere traktorgutta her på landet.
frisyre
Kort klipp a la Bondegutt
Det kan jeg påstå er den aller beste frisyren du kan finne på her. Om det blåser kraftig så får du superstilig sveis (husk litt hårgelé, men ikke overdriv siden du kan risikere å bli til en brennmanet om det regner skikkelig). Om det regner så tørker håret veldig fort. Jeg personlig hadde kort kort klipp da jeg nettopp hadde flyttet til Jæren, og det var den beste løsningen noensinne før jeg fikk meg bil. Gå for it, ikke fortvil!
Hestehale med vri
Det er en enkel og sjarmerende frisyre som gjør deg yngre og får håret vekk fra ansiktet. Men det er ikke så lurt å bruke vanlig hestehale på Jæren da den kan stå opp som palme i orkanvind. Derfor foreslår jeg «en vri» på hestehalen som går ut på at man bokstavelig talt vrir håret inn og fester det ekstra godt. Vips, så er du klar!
hestehale
hestehale
Jærsk smultring
Det er fancy med en helt vanlig dult, men her på Jæren er det ikke så nøye med glatt frisyre siden det er ikke mulig å bevare den uansett. Sett derfor håret opp og rull det slik det passer deg. Om frisyren ligner på et kråkereir er det helt greit. Det er fint for det! Om du ønsker en skikkelig smultring, så bruk masse hårspray slik at håret holder seg på plass.
frisyre
Bondeflette
Enkelt og greit kan du flette håret selv om det tar tid og innsats. En enkel flette med god fiksering kan løse alle problemer. Fletten kan pyntes med litt blomster og høstløv etter behov!
bondeflette
bondeflette
Traktoregg
Dersom du har null problemer med å få litt vind i håret, bare hater når håret kommer i munnen din og skygger for sola, så kan du fikse denne enkle frisyren. Ta deler av håret ved tinninger og sett det opp på toppen. Så rull det etter samme prinsippet som et traktoregg. Vips. Håret er borte fra ansiktet og resten av håret er fri. Yeeey.
frisyre
frisyre
frisyre
Min personlige favoritt om morgenen er traktoregg og jærsk smultring. Hvilken frisyre likte DU best?

 

Klem fra den jærske Heksa deres,

signatur

6 kommentarer

6 thoughts on “Fem av høstens frisyrer til deg som bor på Jæren

  1. Siden jeg bor på Nord-Jæren, så er jeg godt kjent med vind. Og selv bruker jeg ofte en klemme/kam til å sette opp håret med. Da holder det seg der dagen lang, uansett vær. Men i det siste har jeg laget en liten hale/dult i nakken. Det fungerer også fint, men hvor lekkert det er, er usikkert 🙂
    Du var fin med alt her….ikke lett å velge en favoritt, det kommer vel litt an på situasjonen og anledningen tenker jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.