Slik lager du basis garderobe i tre enkle steg

Categories Mote og Hudpleie
Jeg har postet alt mulig i dag utenom dagens spalte om mote og garderobe. Sorry folkens, jeg jobber som galning til tider og har så dårlig tid. Dagens tema er basis garderobe. For dem som ikke vet hva jeg snakker om nå, forklarer jeg at basis garderobe er de hovedklærne man har i skapet. Liksom basis plagg som du kan kombinere med hverandre og som du kan kjøpe stilige accessories til.
Hvordan lage basis garderobe? Her er tre enkle steg.
Definer din stil
Du får se på deg selv og finne ut hvilken stil du liker best. Om du liker romantiske blonder så det er noe du bør gå for. Om du i likheten med meg liker ungdommelig og litt sporty stil så gå for det. Dette betyr ikke at du må kjøpe samme type klær hele tiden, men basis garderobe bør har sin stil.
Velg farge
Det er viktig å definere farge som du skal bruke. Basis garderobe kan ha flere farger, men helst ikke mer enn tre hoved farger. Jeg har mørkeblå/svart, hvitt og rødt som hovedfargene mine.
Lag liste
Du får sette deg ned og skrive hvilke plagg du trenger avhengig av din livsstil og aktiviteter. Husk at for hvert plagg “nede” slik som bukser, leggings, eller skjørt trenger du to plagg “oppe” slik som bluser eller t-skjorter. Ikke glem ytterplagg.
Vips, basis garderoben er klar! Nå kan du bare shoppe det du trenger. Enkel regel er at basisgarderoben skal inneholde minimum ti plagg.
Hvor mange plagg har du i garderoben din?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.