HAR DU “SOLSKAM”?

Categories Hverdagen

 

Hei på dere <3

For ca en måned siden leste jeg en artikkel om folk som opplever “solskam”.

Solskam går ut på det at man opplever skam for å sitte inne når det er fint vær og sol ute. Det er så lite sol her i landet at folk føler at de “må” sole seg når det er først masse sol ute.

Jeg liker ikke å sole meg, og jeg nærmest aldri sitter timevis på veranda, men jeg må innrømme at jeg kjenner på litt dårlig samvittighet om jeg velger å være inne når det er først fint vær ute.

Jeg tror at sosiale media bidrar til dette: masse bilder av folk som er ute på fjelltur, eller koser seg med is på veranda, eller er på stranda.

Så solskam kan være ekte ting eller følelse.

Hva synes dere om dette? Opplevde du solskam noen gang?

 

Klem fra meg,

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.