HVA SKJER EGENTLIG MED ANSIKTET MITT?

Categories Mote og Hudpleie

 

 

God morgen

Denne posten dedikeres alle oss som strever med hudhelse eller akne. Jeg har hatt akne siden jeg ble 20.

Veldig glad over at jeg “skippet” tenåringskviser, ble jeg veldig lei meg over voksen akne. Dette er arvelig etter min far og dette er noe som er veldig vanskelig å bli kvitt.

På alle disse årene har jeg prøvd alt mulig: blodoverføring, antibiotika, diverse behandlinger, laser osv.

Noe funket, noe ikke funket. Jeg lærte meg å elske ansiktet mitt som det er. Dette skjedde kun i siste årene.

Dette betyr ikke at jeg ikke jobber med min hudhelse. Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med min hud: den er ungdommelig, med veldig lite rynker (nei jeg har ikke Botox), med lite kviser.

Det man ser igjen er pigmentering etter akne, siden aktiv akne lar huden være rød etter den er over. Dette er noe man kan hjelpe med laser på og diverse peelinger, men ikke noe som kan behandles over natta.

bildet helt uten filter og photoshop mens profilbildet er filter, godt lys og masse sminke

 

Planen videre er å jobbe med fuktighet i huden, post akne og arr (heldighvis fikk jeg god hjelp med laser for tre år siden og nå har mye mindre arr).

Jeg er utrolig stolt av mitt ansikt og min hud, så jeg velger ofte å poste uredigerte bilder. Jeg ønsker å være meg selv og vise til andre at alle hudtilstander er normalt

 

En liten påminnelse til folk som kommenterer på utseende til andre:

folk som har akne, arr og diverse i ansiktet er veldig klare over at de har det. Du trenger ikke å påpeke dette. Vi ser oss selv i speilet.

For noen år siden fikk jeg kommentarer på mitt føflekk på nesa, om jeg ser selv hvor stygt det er og om jeg ønsker å fjerne det. Svaret var nei.

Jeg synes ikke det er stygt, jeg synes det er søt. Jeg vil ha det der. Om dette plager deg så kan du slippe å se.

 

Hva synes dere om det å kommentere kropp og utseende til andre?

 

signature lena

 

2 kommentarer

2 thoughts on “HVA SKJER EGENTLIG MED ANSIKTET MITT?

  1. De fleste har speil og vet godt hvordan de ser ut, ja! Ganske unødvendig å kommentere, tenker jeg. Dette er nok ingen trøst, men jeg har hatt kviser i 44 år. Regner med at denne “ungdommen” kommer til å bryte i meg til jeg forlater livet. Kvisene mine har mye sammenheng med kronisk tarmbetennelse, og jeg merker at jeg har bedre perioder når jeg “spiser riktig”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.