HVORDAN FØLES DET Å VÆRE FRISK?

Categories Hverdagen

 

 

God onsdag

Vi er midt i uka allerede og jeg halter så det holder. Jeg lurer på av og til hvordan dette føles å være frisk og full av energi? Det må være utrolig godt.

Jeg elsker denne følelsen når kroppen spiller på lag og man føler seg vel, gleder seg over livet og får ting til.

Derfor jobber jeg iherdig nå med å få jernverdier opp: spiser jernrik mat, kjøpte mye leverpostei og går og tygger på jerntabletter.

Satser på at dette vil ha ønsket effekt.

 

vakker frokost

 

Noen tips til meg som mangler litt jern?

Ha en fin fin dag <3

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “HVORDAN FØLES DET Å VÆRE FRISK?

  1. Brunost og prim er jo proppfulle av jern. I tillegg, er også leverposteig en god jernkilde. Dessuten har jeg med meg hjemmefra at dersom en bruker jernpanne istedet for teflon, så avsettes faktisk rikelig med jern i den tilberedte maten.
    – Det er også nødvendig å få med seg sammenhengen mellom jern og vit.C (askorbinsyre), da dette vitaminet er knyttet til jernopptaket vårt. – Det hjelper jo lite å proppe i seg jern dersom det ikke tas opp i blodet! Så i tillegg til jernholdig kost (og ev. jerntabletter i tillegg), så bør det pøses på med vit.C -rike varer som f.eks sitrus. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.