HVORFOR ER DETTE ET PROBLEM?

Categories Livet som det er

classy rosa stavanger

I lys av det som har skjedd i de siste måneder sitter jeg her med mange spørsmål og forstår ikke hvorfor folk lager problem av ting som egentlig er ikke et problem i seg selv.
Hvorfor er det et problem hvordan man kler seg og hvilket hodeplagg man bruker? Hvorfor er dette et problem hvem man tenner på og hvem man har forhold med, så lenge begge er voksne og samtykker?
rosa classy stavanger
Hvorfor er dette et problem hva man spiser? Hvorfor er dette et problem hvilken hårfarge og utseende man har? Hvorfor er dette et problem hvor gammel man er? Eller hva man velger å gjøre i livet for å ha det bra, så lenge dette ikke skader andre?
Dette forstår jeg ikke. Enkelt og greit. Mens disse uenighetene fører til grusomme ting og elendighet i verden.

Kan noen forklare meg? 

signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on “HVORFOR ER DETTE ET PROBLEM?

  1. Helt umulig å gi deg et svar annet enn at noen mennesker er mer opptatt av hva andre gjør enn hva de selv gjør eller ikke gjør. Verden hadde vært et bedre sted om alle brydde seg mindre om bagateller i (andres) livet, istedet for å være en godt nok menneske selv.

    Enten man tror på Gud eller ikke, så er de ti bud gode råd for hvordan man skal leve. Du skal ikke drepe. Du skal ikke stjele. Du skal hedre din mor og din far. Du skal ikke missunne andre. Du skal ikke lyve. Du skal ikke bryte ekteskapet. Holder man seg til disse enkle råd, og lar vær å bry seg om to av samme kjønn holder hender, eller om noen er 80 kg eller 50 kg (selvfølgelig bry seg om det er sykdom inne i bildet), om noen kler seg i kjole midt i uka eller mine ceazy hårfarger. Lev litt mer og nyt dagene og la andre gjøre det samme slik DE vil.

  2. Enig. Har undres over det samme selv..
    – Eneste som er kinkig, selv for meg, er forhold rundt de muslimske påkledningene.. Altså; Bhurka er selvsagt helt innafor, da dette ikke er annet enn typ ei lue/skaut, forutsatt at bruken er 100% vedkommendes eget, frie valg. Ei heller kan jeg forsvare særbehandlinger i arbeidslivet og andre settinger med obligatorisk bekledning. Skal man bo i Norge, er man nødt til å underlegge seg det reglement som gjelder her! Men altså; Bhurka er (av karakter) definitivt den enkeltes rett til å bruke.
    Niqab derimot, for ikke snakke om bhurka, er derimot ikke greit.. Først og fremst fordi ingen kan få meg til å tro at noen ville surret seg inn i dette her dersom de hadde hatt et reelt valg. Jeg ville også vært kapabel til å ikle meg niqab av “egen frie vilje” dersom jeg løp en reell risiko for å bli tatt av dage, eventuelt fått en kopp med syre slengt i ansiktet fra det øyeblikk de respektive kretser får snusen i “horeriet”…
    For det andre, oppfyller ikke disse plaggene de krav loven stiller til synlighet av ansikt. Om denne bestemmelsen er aldri så idiotisk, ut i fra mitt ståsted, for så å bli regelrett latterlig etter det ble nedlagt forbud mot å FØLGE den i alle offentlige lokaler under C19 -tiden, er jeg, som alle andre, per i dag pålagt å følge denne loven, liksom jeg er pålagt å følge samtlige av de lover jeg er ihuget motstander av *hehe*. – Og det er faktisk pokka nødt til å være likhet for loven om ikke hele samfunnet skal gå i oppløsning. I det øyeblikk en krysser grensen til et land, det være seg som turist eller innflytter, så er en underlagt de lover, bestemmelser og det som følger hverdagskulturen i dette landet. De er her av egen frie vilje, og da er de faktisk pokka nødt til å forholde seg deretter 😉
    Men når det er sagt, er det altså den kvinneundertrykkelsen som inngår i denne bekledningen som er ‘deal-breaker’en for mitt vedkommende.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.