HVORFOR GJØR VI DETTE, JENTER?

Categories Mote og Hudpleie

lenalykke

I dag leste jeg noen av kommentarene på Facebook og ble nysgjerrig på ei dame som kommenterte. Hun hadde profilbilde i helfigur og virket veldig trent og velkledd. Jeg liker mote og styling kjempegodt så jeg vurderte å ta en titt på hennes profil i jakt på litt inspirasjon.
Idet jeg åpnet bildene så jeg at hun hadde så masse filtre på alle bilder, at det var nesten umulig å forstå om det er dame eller mann, hvilken alder hun er og hvilke ansiktstrekkene hun har.
Jeg vet ikke hvorfor vi jenter driver og gjør dette?
Jeg redigerer bildene mine, men jeg vil påstå at de fleste vil kjenne meg igjen i virkeligheten. Nå dømmer jeg ikke og vil bare finne ut. Hvorfor?
Hva er det som gjør at man visker nesten bort ansiktet sitt slik at andre ikke kan se hvem du er?

Kanskje noen her kan svare til meg? 

 

signature lena

 

Facebook

Styleguide

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “HVORFOR GJØR VI DETTE, JENTER?

  1. Det er litt dypere enn bare, “for å se pen ut”. Grunnen til mye av menneskets frykt er kjærlighet, eller avvising av kjærlighet. Kvinner som gjør slikt gjør det for å bli likt. Vi har dessverre ikke den tryggheten i samfunnet at vi klarer å se at vi er glade i folk til trass for, heller enn på grunn av.
    Derfor gjør mange det de kan for å bli likt, fordi de tror at å bli likt er det samme som å bli elsket, bli møtt med kjærlighet. Heller enn å bare akseptere seg selv som en er, og akseptere andre som de er.
    Men stort sett all vår frykt, som mennesker, bunner i dette med kjærlighet, fravær av kjærlighet, og det vi higer etter og ønsker for både egen og andres del er kjærlighet.
    Ja, det er et stort tema, litt dypere enn jeg får forklart i en kort tekst. Men sånn er det.

    1. dersom man gjør seg ugjenkjennelig på bildene så er det ikke kjærlighet å se etter? for de som vil like dine bilder vil ikke like deg som du er. Også er dette så unaturlig at det er slags maske så det er vanskelig å være betatt 🙁

      1. Nettopp. De søker etter kjærlighet, men de vet ikke hva kjærlighet er. Å bli beundret, sett opp til, er det som forveksles med kjærlighet. Men det er jo ikke kjærlighet, men det føles som.
        Derfor.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.