IKKE LENGER EN FEMINIST…

Categories Blogg
med og Natalia
For et par dager siden har jeg fjernet informasjon om at jeg er feminist i beskrivelsen på Facebook. Dette er begrunnet i at jeg får masse negativ oppmerksomhet på grunn av at det står i profil-beskrivelsen min. Jeg har aldri tenkt så mye på dette, men i den siste tiden begynte jeg faktisk å lure på hvorfor ble det så negativt å være en feminist.
Jeg observerer dessverre at det er svært aggressiv tone i sosiale media fra kvinner som kaller seg selv for feminister. Masse negative kommentarer rettet mot menn og uhøflig opptreden. Jeg var selv slik og besluttet å stoppe denne oppførsel.
Ærlig talt er jeg utrolig lei av å “krige” med menn. Det å være likeverdige betyr ikke å krige, men kompromisse. Så jeg tenker at det å forstå menn og være litt mindre aggressiv kan faktisk hjelpe meg bedre enn å stå på og unnskylde dette med feminisme. Det er ikke positiv hverken for meg selv eller feministisk bevegelse.
Uansett, om noen lurer på om jeg er ikke lenger en feminist, så jeg er det! Men jeg orker ikke mer krig og heftige diskusjoner i sosiale media. Enkelt og greit.
signatur
2 kommentarer

2 thoughts on “IKKE LENGER EN FEMINIST…

  1. Nå har jeg skumlest litt de siste innleggene dine og jeg må ærlig si at jeg er ganske overrasket, overrasket i positiv forstand.

    Det virker for meg som de siste måneders hendelser for deg har gitt deg et slags nytt perspektiv på en del ting, et nytt perspektiv som fra mitt ståsted er veldig mye bedre enn det du hadde. Jeg må oppriktig si at jeg er utrolig lei meg for det du har opplevd, det å miste et barn må være helt forferdelig, ikke noe jeg unner min verste fiende (slapp av, du er ikke min fiende).

    Det at du nå velger å ta avstand fra en del ting som du utrykker her i dette innlegget tror jeg åpner mange muligheter for deg, jeg har liten tro på at den mannen du er “ute etter” ønsker en som er krigersk på denne måten og jeg tror heller ikke du ønsker en mann som er ute etter å være “krigersk” mot deg heller, et slikt forhold vil jo i bunn bare være bygget på “giftige tanker”.

    Jeg synes også det er kjempeflott at du nå fraråder andre kvinner å vente med det samme, jeg synes det står respekt av det. Det å innrømme sine feil og samtidig bruke det konstruktivt for å hjelpe andre sånn som du gjør nå, veldig voksent. Du har min respekt for det, og for veldig mye annet du har skrevet den senere tid.

    I samme slengen vil jeg benytte anledningen til å si unnskyld for tonen i noen av mine kommentarer til deg tidligere, det var umodent på mange måter og kanskje jeg var en krigersk mann på en slags motsatt hest. Uansett, jeg vil si unnskyld for det, det er jeg faktisk lei for. Det jeg er mest lei for er at det måtte en så utrolig trist hendelse til for at jeg skulle se det selv.

    Uansett hva som skjer så håper jeg du får alt det du ønsker deg videre i livet, jeg tror også at mulighetene for at du får nettop det er mye høyere nå enn det de var i Februar. Ha en fortsatt god sommer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.