INGEN SYND I DEG, PETTER

Categories Blogg
Petter Northug
Det flommer med støttemeldinger til Petter Northug i sosiale media. Folk bemerker at Petter er en flott fyr som gjorde mye for norsk idrett. At alle og enhver har lov å tabbe seg ut.
Men jeg føler ingen synd i deg, Petter. Nå er det nok. Det er ikke første gangen dette skjer. Du ble stoppet for fyllekjøring før. Nå er det verre ting. Jeg føler at du har slik holdning til livet som “ung og uerfaren” som betyr at du kan ta feil. Men nå er du ikke så ung lenger, du er godt over tretti og da er det på tide å vokse opp.
Tenk på dem som du kunne drepe ved å kjøre bilen beruset i 170km/t ? Tenk om det skulle vært en familie som aldri kom hjem eller barn som skulle miste foreldrene sine? Det kunne vært meg Petter, eller mine kjære.
Hva med alle de unge guttene som ser opp til deg? Hva med at de tror at det er det som er greit? At det å drive med slikt betyr å være tøff og maskulin? Det er det ikke. 
Det er ikke greit. Du har et problem som du bør innse nå. Og du er ingen helt. Du er forbryter som bør ta sin straff. Jeg håper det vil skje nå. Og jeg håper du lærer.
Det finnes mye bedre ting å gjøre for å havne i alle aviser og på Facebook. Synd at du valgte den veien, men ingen synd i deg.
signatur
4 kommentarer

4 thoughts on “INGEN SYND I DEG, PETTER

  1. Enig med deg Lena. Har ingen sympati for denne voksne mannen. Han kunne levd et supert liv med alle millionene han har på bok, gjort mye for skimiljøet og verden rundt seg. I stedet gjør han alt han ikke burde gjøre, driter seg ut gang på gang.

    Nei i mine øyne er, og har han altid vært, en umoden drittsekk som bare bryr seg om seg selv og utsetter andre for fare. Er på tide å bli voksen nå Petter.

  2. Jeg er enig det er etter min mening også skjerpende at dette er andre gang det skjer. Han bør ikke få lappen tilbake etter 5 år denne gangen. Jeg synes ærlig talt at de som syntes synd på mannen , eller kvinnen i gata som også blir tatt for råkjøring. Kjendiser fortjener ikke noe spesial behandling. Dette er andre gang dette skjer med Northug. Han kunne værste fall ha drept , eller alvorlig skadet noen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.