HVORFOR OPPFORDRES VI TIL Å DRIKKE SÅ MYE?

Categories Hverdagen

 

I dag på butikken så jeg mega gigantisk vannflaske som rømmer garantert 2-3 liter med vann. Jeg ser ofte folk overalt med slike vannflasker. De går rundt og syter på flaskene sine som babyer.

Jeg lurer på hvor mange liter vann per dag sipper folk som bruker slike flasker?

For min egen del klarer jeg ikke å drikke så mye vann hver dag. Da vil jeg løpe på do hele tiden og føle meg oppblåst og dårlig. Jeg tror faktisk det er veldig individuelt med hvor mye vann trenger og ikke minst tåler hver av oss. Derfor forstår jeg ikke slike anbefalinger.

Hvor mye vann drikker du per dag?

signature lena

 

4 kommentarer

4 thoughts on “HVORFOR OPPFORDRES VI TIL Å DRIKKE SÅ MYE?

  1. Det sies at man BØR få i seg et par liter væske om dagen. Ikke kaffe, som er vanndrivende. Tror NOE regnes inn i væske man har i maten også. Jeg er IKKE flink. Går hele dagen, selv med sånn flaske :-D, og drikker ingenting. Har mye vondt i hodet, pga det. Tørker ut.

  2. Jeg har lest at anbefalt væskeinntak (vann) for kvinner er to liter dagen, og to og en halv liter dagen for menn. Hvor mye man bør drikke avhenger også av hvor mye man trener, hvor mye man svetter og hvor varmt det er i luften. Drikker man mye kaffe/ te, som er vanndrivende, og alkohol, påvirker også dette hvor mye vann det er lurt å drikke.
    Selv drikker jeg mellom 1,5 og 2,5 liter vann hver dag. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.