JEG KOMMER ALDRI TIL Å GLEMME HVEM JEG ER

Categories Livet som det er

sandnes hana

 

Jeg har ikke lyst å skrive om dette igjen, men jeg føler at jeg må oppklare noe. Jeg ble bedt av mine følgere om å skrive om min kulturelle bakgrunn og fortelle litt om hvordan jeg oppfatter norsk samfunn sammenlignet med russisk samfunn som er hjemlandet mitt.

Jeg sier aldri nei til å være oppriktig åpen og ærlig mot dere. Derfor velger jeg å skrive.

Det er vanskelig for meg å få kommentarer som tyder på at jeg bør nesten glemme hvem jeg er og hvor jeg er fra opprinnelig, og bare være som andre forventer jeg skal være. At jeg bør skrive utelukkende negative ting om hjemlandet mitt.

 

Jeg er overbevist om at folk som glemmer sitt opphav og snakker dårlig om hjemlandet sitt, kan ikke elske virkelig noen andre land heller. Man kan være uenig i politikk, man kan mislike mange ting, men man bør ikke glemme hvem man er.

Russland er like stor del av meg som Norge, og kanskje mye større. Derfor vil jeg ikke fokusere på negative ting og skrive utelukkende negative ting om hjemlandet her. Jeg brukte halve livet mitt her i Norge på å skjule mitt opphav og være “wannabenorsk” så jeg orker ikke dette mer.

Det er utrolig, men akkurat nå i krise, mens hjemlandet står i vinden og det snakkes så mye negativt om, så det er nå jeg føler at det er på tide for meg å slutte å skjemmes over hvem jeg er.

Dere som liker meg slutter ikke å like meg, uansett hvem jeg er. De som ikke liker meg vil aldri like meg uansett hva jeg sier og gjør. Sånn er det bare.

Klem fra meg,

signature lena

 

5 kommentarer

5 thoughts on “JEG KOMMER ALDRI TIL Å GLEMME HVEM JEG ER

  1. Selvfølgelig skal du ikke glemme eller skjule hvor du kommer fra. Du har fortsatt en familie i Russland som du savner veldig og du har minner og opplevelser fra ditt hjemland som alltid vil være med deg. Alle land og steder har både positive og negative sider, slik er det med Russland og slik er det også med Norge. At Russland har invadert Ukraina er ikke noe du kan noe for eller kan gjøre noe med, og dersom du ikke ønsker å snakke eller skrive om dette temaet, så må det respekteres.

  2. Jeg synes det høres hjerteløst ut å forlange at du skal glemme hvor du kommer fra, din bakgrunn. Vær heller glad for det! Du er heldig som har en dobbelt kulturell bakgrunn. Du ser mye og legger merke til mye som de som er født her og bare har dette landet som kulturell bakgrunn ikke legger merke til.
    Selv om jeg noen ganger er uenig med deg så liker jeg deg likevel, Lena. ❤️ Men jeg er selvfølgelig helt for at du skal få ta feil om du absolutt vil det, de ganger du gjør det.
    Men sånn seriøst, du har ingenting å skamme deg over. Vær deg selv! Det er derfor folk følger med på bloggen din. Du er interessant! 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.