Ordentlige jenter skræver ikke!

Categories Hverdagen, Mote og Hudpleie
jenter
Som dere vet er jeg ganske hissig person. Hehe, det legger jeg ingen skjul på. Flere ting kan irritere meg grønt og uventet, slik at jeg blir overrasket og forskrekket over meg selv. Gidder ikke finne på unnskyldninger her hvorfor jeg er slik, og nevne konsentrasjonsvanskene mine, traumer og angst. Jeg er bare slik. Punktum. På toppen av lista ligger det såklart diverse stygge kvinneundertrykkende utsagn som kan provosere meg. En av dem er “ordentlige jenter skræver ikke!”.
Altså når sitter jeg i dongeri på torget og plasserer bena mine slik jeg vil selv og som føles og kjennes behagelig så ber jeg Bestisen knipse et bilde av meg som jeg legger ut på SoMe så vips noen skriver med en gang:
“Det kunne vært finere om bena dine var samlet!”
Javel, hvorfor det skulle vært finere da? Hvorfor får ikke han mannlige kompisen min samme kommentarer? Han får jo bare skryt om han sitter slik, for det er så mandig og tøft.
Eller så driver jeg og legger ut et bilde av meg i shorts eller kjole. Der sitter jeg litt fritt uten å holde bena tett samlet. Hva får jeg da av kommentarene?
“Jeg ser undertøyet ditt!”
Ja, og så? Du ser jo det. Noe som betyr at jeg har tildekket meg. Hva er ditt problem? Hvorfor bloggvennen min får vise trusene sine uten problemer? Aner ikke.
Det verste jeg får høre fra fotografer er at jeg burde sitte med bena samlet. Helt seriøst? Må vi fortsatt snakke om denne dritten?
Jeg sitter slik jeg vil, enkelt og greit. Kall meg for ordentlig jente eller ei.
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.