KLARER MEG IKKE UTEN DRAMA?

Categories Blogg

donut sandnes

 

Igjen leser jeg at en blogger la ned bloggen sin på grunn av mye hets og drama rundt. Jeg tenker at det er trist, men det er en del av blogger-hverdag og man kan lett få sjokk av å komme ut i offentlighet og oppleve at tusenvis av mennesker leser bloggen din og oppdager deg.
Dersom du er ute for eksempel i Oslo og går forbi to tusen mennesker som ser på deg og tenker tanker om deg, hva om de plutselig får mulighet til  å dele disse tankene med deg og kritisere deg?
Ja, det blir overveldende.
donut sandnes
Så det er ikke rart at flere ikke klarer denne påkjenningen mentalt. Samtidig tenker jeg at det er flere ting som disponerer til at det blir så heftig. Først og fremst det at nøytrale blogger “selger” ikke, mens de som er veldig private og spiller på litt drama “selger” kjempegodt. Derfor blir det veldig fristende å bruke bloggen som dagbok.
Jeg har også opplevd dette, så det skjønner jeg kjempegodt. En periode tenkte jeg til og med at jeg ikke klarer meg som blogger dersom jeg ikke spiller på noe drama på bloggen, eller utleverer mye privat om meg selv og familien min.
donut sandnes
Men mine erfaringer med kommentarfeltet og hva den gjør med meg psykisk fikk meg til å fokusere på å blogge om helt hverdagslige ting. Ja, det er kanskje kjedelig, men slik får jeg blogge i fred. Mann og barn vil ikke være med og de får være i fred. Det er faktisk deilig at de er i fred og hele Norge ikke vet det minste detaljen om dem. Jeg håper jeg fortsetter slik og ikke skeier ut. For jeg ønsker å fokusere mer på ting som gir meg glede.

Hva er deres mening? Ja til full åpenhet på bloggen med alt drama det medfølger, eller går det an å være populær og skrive om noe helt hverdagslig? 

 

 

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “KLARER MEG IKKE UTEN DRAMA?

  1. Jeg blir heller aldri øverst på listene, og litt av grunnen mener jeg er at jeg skygger unna alt av drama. Da blir det litt sånn midt på treet som blogger. Helt greit 🙂

  2. Selv om jeg hadde håndtert trollene, så har jeg aldri følt for å bli overmåte personlig på bloggen. Dessuten, så måtte en jo hatt ting som skjedde hele tiden, og sånt er jeg rett og slett for lat til å kunne holde gående over tid *hehe* 😉

  3. Be you!

    Skriv om hva du måtte ønske, jeg har en helt vanlig hverdagsblogg og koser meg med det. Heldigvis så kan jeg involvere Rune så mye jeg måtte ønske. Barn, barnebarn og andre familiemedlemmer holder jeg utenfor bloggen og syns det er helt greit.

    Klem

  4. Tror helt klart at det er mulig å skrive lm hverdagslige ting og samtidig være populær. Bake- og matbloggerer er jo både populære og hverdagslige i den forstand at mat må vi jo ha. Hver dag.

    Fortsett å skriv om om det du vil uten å føle at du må dele noe du egentlig ikke vil. Eller kaste deg inn i andres drama fordi du tror de som leser bliggen din vil ha drama. Der er mer enn anna å skrive om likevel.

  5. Du har jo funnet din greie på blogg ved å legge ut så flotte bilder! Jeg tror ikke at man må vrenge sjelen for å komme høyt opp men hjelper nok å være litt privat og skrive innlegg hver dag. Liker bloggen din veldig godt forresten

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.