“LETT” OG “VANSKELIG” KJÆRLIGHET

Categories Finne den rette
lenalykke valentines
God Kjærleiksdagen til alle mine toppers følgerne (for alle mine følgerne er toppers såklart). Selv om det er mørk og ekkelt ute med masse regn her i Stavanger, og formen er slik at jeg ønsker å tilbringe dagen i senga (ikke som dere tror nå), så la oss snakke om kjærlighet.
Kjærlighet er det fineste og beste som finnes i verden
lenalykke valentines
Det er mening med livet, det er det som gjør oss til mennesker og egentlig det er enorm drift kraft. Kjærligheten får folk til å gjøre veldig store og drastiske ting. Noe man kunne aldri gjort ellers. Det er helt magisk, etter min mening.
MEN det finnes bestemte “sjablonger” i samfunnet når det gjelder kjærlighet. Det menes oftest at kjærlighet skal være “enkel”, dvs at ting skal gå lett av seg selv, følelsene skal blomstre og man skal alltid kommunsere godt og enkelt. Dersom man ikke har forhold som passer til dette bildet da blir det noe “vanskelig” og “kanskje hen er ikke den rette for deg”
lenalykke valentines
Det er slik at kjærlighet kan også være “vanskelig”. Det kan være flere ting mellom to mennesker som gjør det ikke lett å få forholdet til å fungere perfekt. Dette betyr ikke at de ikke passer sammen, eller ikke “de rette” for hverandre. Det betyr bare at denne kjærligheten trenger litt mer innsats. Kanskje det er til og med sterkere kjærlighet enn den som er “enkel” og lett. For den krever mer arbeid og tro på dette. Men dessverre er det ikke populært i samfunnet vårt og ofte man slår opp og lar kjærligheten vare, for så å angre og kanskje finne sammen etter lang tid. Jeg har sett flere slike eksempler. Ingen i min familie hadde “enkel” kjærlighet, men alle holdt sammen hele livet.
Hva med dere?
signature lena
Lignende artikler:
4 kommentarer

4 thoughts on ““LETT” OG “VANSKELIG” KJÆRLIGHET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.