LITT SKUFFET

Categories Hverdagen

 

lenalykke

Nå sitter jeg her, ser foran meg og prøver å kvinne meg opp til trening ikveld. Natten var ikke god. Det er første gangen i hele mitt liv at jeg ikke sovet noe som helst om natta.

 

om regel får jeg sove hvertfall et par timer, men det var ingenting i natt. Om morgenen var jeg helt utrolig sliten og omtåket, hodet var ør og jeg klarte såvidt å kjøre fordi jeg måtte til legeavtale med frøkna. Da jeg er fortsatt delvis sykemeldt måtte jeg ta en hel dag “syk”, noe som ikke ble godt mottatt på jobb, og dette gir meg stadig dårlig selvfølelse. Jeg blir skuffet over meg selv og over at jeg ikke “skjerper” meg mer.

 

lenalykke

 

Akkurat nå er jeg bare litt skuffet. Fordi kroppen min tuller. Men ellers føler jeg at det er hvertfall ikke min skyld. Jeg valgte ikke å ha det slik. Jeg tror at absolutt alle i min situasjon skulle velge å stå opp tidlig, springe og hoppe og være full av energi. Her er det energien på bunn og jeg er fortsatt sliten. Sist fikk jeg tips her om å sjekke meg for ME. Det tok jeg opp med legen, men hen mener at jeg har psykiske og fysiske problemer som er så tydelige at de kan forklare min situasjon og de trenger god tilrettelegging. Kun det.

 

Så slik er mandagen i dag. Jeg liker ikke å syte og er fortsatt optimistisk og håper jeg klarer å komme meg ut av denne situasjon i nærmeste fremtid.

 

Hvordan var deres mandag?

 

Klem fra meg.

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “LITT SKUFFET

  1. Les Canada kriteriene og se om du kjenner deg igjen? Led om PEM. Opplever du PEM:.. må si jeg å har tenkt me ang deg

      1. Det er kardinal symtomet på me, Google det, oversatt på norsk betyr det etter anstrengelse utløst sykdomsforvering. Forsinket økt symptomforverring 24-48 timer etter en anstrengelse være seg fysisk, psykisk eller mentalt.

          1. Meld deg inn i face gruppen me/cfs utreding. Men dra til fastlegen å be om å få gå gjennom Canada kriteriene. Har du me kan du bli meget meget syk om du over tid bryter basline og opplever gjentagende PEM

          2. uff høres ikke kjekt ut. jeg tok det opp med fastlegen, men han mente siden jeg har mange diagnoser allerede så kan jeg ikke få ME utredning. jeg skal spørre igjen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.